זה עתה השקעתם בשיפוץ ייסודי של בניין המגורים - החלפתם את הטיח המתקלף; החלפתם את אריחי הקיר; אטמתם את הגג; ניקיתם ואולי החלפתם מרזבים; ניקיתם את המזגנים, דודי השמש וכל חזית הבניין נראית לבנה וחדשה. כמובן דיירי הבניין שילמו על כך במיטב כספם. מייד עם הסרת הפיגומים והפסקת עבודות הבנייה, חוזר השקט והשלווה ואיתו גם היונים. נראה שהשיפוץ מוצא חן בעיניהן והן מתחילות להתקבץ ולהתכנס על אדן החלון, המרפסות, המזגנים, דודי השמש, הגגות וכל מקום שבו ניתן לעמוד ולהשקיף אל הרחוב. חלקן אפילו מוצאות מקומות מסתור ומתחילות לקנן. לא עבורן שיפצתם את הבניין ונראה שאתם צריכים שירותי הרחקת יונים מקצועיים.

כלים
יונים
יונים

היונים המתקבצות בבניין הן מטרד של ממש. לשלשות היונים המצטברות בקצב שלא ייאמן מתחילות להכתים וללכלך את הקירות הלבנים של הבניין המשופץ; מידי יום אתם מנקים את המרפסת ואדן החלון אבל היונים מספיקות ללכלך בקצב הרבה יותר מהיר ממה שאתם מסוגלים לנקות. וכמובן המזגנים, דודי השמש והמרזבים... הן מלכלכות את הבניין, סותמות את המרזבים, פוגעות בתפקוד קולטי השמש של הדוד ומאיצות תהליכי בלאי במזגנים ודודי השמש בשל החומציות הגבוהה של לשלשות היונים. אם לא הזמנתם שירותי הרחקת יונים מקצועיים, זהו הזמן לעשות זאת, לפני שהלכלוך והצחנה ישתלטו על הבניין.

למה צריך הרחקת יונים?

זה לא שיש לנו משהו נגד היונים, בסך הכל בעל חיים נחמד וחביב. כל כך התרגלנו לראות יונים במרכזי הערים, עד ששכחנו (ואולי הן בעצמן גם שכחו) שהמקום הטבעי של היונים הוא בטבע, על העצים ולא בתוך בנייני המגורים שלנו. אתם רואים את הנזק, מריחים את הצחנה ומבינים שהיונים חייבות לעזוב ולכן עליכם לפנות לשירותי הרחקת יונים מקצועיים.

יש לנו כבוד רב ליונים ואיננו מאשימים אותן בלכלוך שהן מייצרות, זהו חלק מהטבע. לכן איננו מעוניינים לפגוע ביונים אלא רק להרחיקן. מכיוון שלא מצאנו דרך להסביר זאת במילים והיונים אינן דוברות את שפתינו, פיתחנו אמצעים להרחקת יונים. אמצעים אלו נועדו בסך הכל לאטום את כל הפתחים דרכן היונים נכנסות למבני המגורים (באמצעות רשתות נגד יונים), וגם למנוע מהם לנחות ולשבת בכל אותם המקומות שהן אוהבות (את זה אנו עושים באמצעות דוקרנים).

שירותי הרחקת יונים הן עבודה למקצוענים וכאשר מדובר בבנייני מגורים יש בהן רמה גבוהה של סיכון ולכן זה לא דבר שתרצו לנסות לעשות בעצמכם. התקנת האביזרים דורשת עבודה בגובה והתקנה מקצועית - הרחקת יונים עושים אצל המומחה להרחקת יונים.