מנעולן רכב מסייע לבעל הרכב אם הוא לא יכול להניע את הרכב עקב סיבות שונות. ברוב המקרים המנעולן הוא אדם מיומן ולכן הוא מסוגל לפתור את הבעיה במהירות גבוהה יחסית.

שכפול מפתח לרכב
שכפול מפתח לרכב

 

פעולות מקצועיות של מנעולן

ברוב המקרים מנעולנים הם בעלי מקצוע אמינים אשר מבצעים עבודה איכותית, לאור המיומנות שלהם בפתיחת מנעולים שונים כמו צילינדרים ופריצה לרכבים כדי לסייע לבעל הרכב לצאת לנסיעה המתוכננת שלו.

יש למנעולן ניסיון בפעולות שונות כמו לדוגמה:

פריצה לרכב כיוון שהמפתחות נותרו בתוך הרכב ולכן בעל הרכב לא יכול להיכנס פנימה ולנסוע. המנעולן בעזרת כלי עבודה ייעודיים לכך פותח את החלון, שבאמצעותו הוא פותח את אחת הדלתות של הרכב וכך הנהג מסוגל להתניע את הרכב באמצעות המפתחות שלו. פריצה לרכב לאחר שבעליו איבד את המפתח. מנעולן בעל ידע בתחום שכפול מפתח לרכב מסוגל לפרק את הסוויץ של הרכב לבצע את המדידה המקצועית ובעזרת מכשור יוצא דופן להכין מפתח חדש, תוך ביצוע ההשחזות הנדרשות וכך הנהג יוכל להתניע ולצאת לדרך. נטרול קודן אם יש בעיה זמנית בהפעלת האימובילייזר.

שכפול מפתחות רזרביים לאוטו

אם הנהג מעוניין להזמין מפתחות רזרביים לרכב כדי שיהיו לו אופציות במקרה של תקלה או גניבה, הוא מזמין שכפול מפתח לרכב. הדבר אפשרי לביצוע רק לסוגים מסוימים של רכבים וזאת לאור העובדה שמדובר במפתחות מתוחכמים.

חלק מהמפתחות הם בעלי קידוד אימובילייזר ולכן לא תמיד אפשר לשחזר את הקוד הסודי ולייצר מפתח תואם. קיימים גם מקרים שבהם קיים שבב על גבי המפתח החכם ולכן גם באופציה זו לא תמיד אפשר להכין מפתח נוסף.

התמחות בשכפול מפתחות

אנשי מקצוע של חברה מנוסה בתחום שכפול מפתח לרכב מקבלים הזמנות של ייצור מפתחות עבור רכבים של כמה יצרני רכב ושל דגמים שונים. יש מקרים שבהם מספקים את המוצר במהירות לבית הלקוח ויש מקרים שעם כל הרצון הטוב, לא מסוגלים לייצר דגם ייחודי ולכן יש לפנות לנציגי יבואן הרכב.

פעולות מהירות של מנעולנים

במקרה שילד או בעל חיים נותרו ברכב עקב טעות אנוש, או כיוון שהרכב ננעל במהירות והמפתחות נותרו בתוכו. מנעולן יבצע פתיחה מהירה של החלון ואם הוא לא מצליח לבצע זאת תוך פרק זמן קצר, הוא שובר את החלון ומחלץ את הילד או בעל החיים, כדי שלא ייקלעו לסיטואציה שתזיק להם בריאותית.