קידום ממומן בגוגל הפך מזמן להיות דבר הכרחי לכל בעל עסק שרוצה להגיע לכמה שיותר קהל ולמקסם הכנסות. 91% מהמחפשים באינטרנט ברחבי העולם משתמשים בגוגל כאשר הם רוצים לרכוש דבר מה, הם עושים זאת כאשר הם רוצים לבצע סקר שוק, וכ-70% מהמחפשים לוחצים על אחת מ-3 האופציות הראשונות העולות בחיפוש.

כלים
צילום: PIXBUY
צילום: PIXBUY

מה הוא קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל הוא תהליך בו בעל העסק משלם לגוגל בעבור הצגת מודעה בתוצאות החיפוש העולות כאשר משתמש מחפש בגוגל. לרוב, בין 3-4 התוצאות הראשונות העולות בחיפוש הן תוצאות ממומנות המובילות לדף נחיתה שהוגדר מראש על ידי בעל העסק.

המיקומים בגוגל הם חשובים מאוד, מכיוון שככל שהמודעה שלך ממוקמת גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים שמישהו יקליק עליה, ובעקבות כך, גדלים הסיכויים שאכן תתבצע רכישה, או כניסה לאתר במידה ומטרת הקמפיין הנוכחי הוא הגדלת התנועה באתר.

גוגל קובעת את המיקומים על פי מספר פרמטרים:

  1. Bid – ביד הוא בעצם הסכום המקסימלי אותו אתם מוכנים לשלם בעבור הקלקה על מילת חיפוש שהגדרתם לגוגל. לדוגמה – אינסטלטור בצפון – משתמש מחפש בגוגל אינסטלטור בצפון ואתם הגדרתם לגוגל שבעבור ההקלקה שלו על המודעה שלכם, אתם מוכנים לשלם 7 שקלים. מחירי הביד משתנים ונקבעים ע''פ תחרות – אם ישנה תחרות רבה על מילת חיפוש, המחיר יהיה בהתאם. אם אין הרבה חיפושים או הרבה מפרסמים על מילת חיפוש מסויימת, המחיר יכול להיות נמוך בהרבה, ברמת כמה אגורות לקליק. דרך קידום ממומן בגוגל משלמים רק בעבור הקליקים על המודעה, ולא בעבור חשיפה של המודעה.
  2. QS – Quality score – לכל אתר יש QS שקובע את איכות הדף, מכיוון שלגוגל יש אינטרס שהעמוד שיוצג למשתמש יהיה עמוד איכותי, שיענה על דרישותיו. אם העמוד יהיה עמוד לא איכותי, וגוגל יציגו מספר רב של עמודים לא איכותיים, משתמשים יתחילו לעזוב את גוגל, ומכך הם מנסים להימנע. ה-QS נקבע ע''פ הרלוונטיות של החיפוש – האם המילה שחיפש המשתמש בחיפוש של גוגל מופיעה בדף הנחיתה של האתר? לפי כך גוגל קובעים את הרלוונטיות – על פי מילות מפתח. מדד נוסף ל-QS הוא חוויית המשתמש – האם דף הנחיתה עולה מהר או שלוקח לו זמן רב להיטען? האם הוא מעוצב כראוי והממשק שלו נוח? גוגל עושים מעיין "מישמש" ונותנים ציון לאתר. ככל שה-QS גבוה, כך גדלים הסיכויים שהמודעה תוצג במקום גבוה יותר במסגרת קידום ממומן בגוגל.
  3. Ad Rank – סוג של מישמש בין ה-QS לבין ה-BID. זהו גם מדד ציון הלוקח בחשבון את ציון ה-QS והביד שהגדרתם, כאשר מי שיש לו את הציון הגבוה ביותר, זוכה במכרז המתקיים מידי חיפוש של משתמש, ובכך ממוקם גבוה יותר בדף התוצאות של החיפוש.