כל חתונה, בר מצווה, מסיבת פרידה ויום הולדת של אנשים קרובים ואהובים מחייבת אתכם לכתוב ברכה שתגיע מהלב. אבל כשהמילים לא יוצאות על הדף, איך בכל זאת אפשר לרגש ולאחל? הנה המדריך לכתיבת ברכות לכל מטרה שיעזור לכם במלאכה מכאן והלאה.

כלים

 

למי פונים?

נתחיל עם הסעיף הקל ביותר – המען שאליו אתם פונים. האם זהו אדם מבוגר או האחיינית שחוגגת בת מצווה? האם מדובר בנאום פרידה לקולגה שפורשת לגמלאות או בסבא שהגיע לגבורות? האם הברכה תהיה כתובה בלבד או שיהיה צורך לחשוף אותה לעיני כל?

מומלץ שתחליטו מראש על הטון והשפה שבהם תשתמשו וכך לשמור על תחושה מתאימה ורלוונטית יותר לקוראי הברכה.

כותבים בנקודות

הרבה פעמים חשוב לנו ליצור ברכה שאיננה בנאלית וקלישאתית. אבל כיצד עושים את זה? הדרך הטובה ביותר היא להעלות על הכתב את מה שתכננתם לומר בנקודות. אלו יכולות להיות מעלות ותכונות אופי טובות של האדם שכותבים לו, סיפור שרציתם לספר, אנקדוטה, בדיחה, מוסר השכל, דברים שרציתם לאחל לאדם שיוצא לדרך חדשה ועוד.

מכינים את הברכה מראש

כמה פעמים כתבתם ברכה ליום הולדת על רגל אחת, שניה לפני שיצאתם מהבית כדי להשתתף ביום ההולדת? ובכן, כאן בהחלט נכון המשפט "דברים טובים באים לאט" וכדי ליצור ברכה מושקעת, נוגעת ללב, איכותית ומרגשת, תצטרכו להימנע מכתיבה בדקות שלפני האירוע. תכננו את הכתיבה כך שהיא תבוצע מראש ולא תחת לחץ ובאופן שיאפשר לכם לחשוב ולהרהר בדרך טבעית יותר וליצור מספר טיוטות. ככל שהברכה "מתבשלת" לטווח ארוך יותר, כך היא תהיה מוצלחת, זכירה ומרגשת פי כמה מאשר זו שנכתבה על המקום.

אל תהיו בנאליים

בכתיבה אפשר לצאת מהקופסה ולכן הדבר תקף גם לעולם הברכות. בדרך כלל, רוב הברכות שהחוגגים מקבלים נראות אותו דבר ומאחלות את אותו הדבר. האם גם אתם חייבים לעשות זאת? ממש לא. כדי שהברכה שלכם תהיה יצירתית, מפתיעה ובלתי שגרתית, אפשר לחשוב על דרך משעשעת להעביר את המסרים, על שורות מחץ טובות וגם תובנות מרגשות. אם אין לכם כיוון טוב, אפשר לחפש ברכות ומשפטים באינטרנט שיספקו לכם השראה או ציטוטים שיביעו את מה שרציתם לבטא בדרך מתוחכמת. הימנעו מלהיות נדושים מידי וזכרו שהמטרה היא להביע רגש או מחשבה באמצעות המשפטים והציטוטים הללו, אבל הם לא הברכה כולה.

חיבור בין הברכה למתנה

אם הברכה שלכם מלווה במתנה כלשהי, נסו לשדך בין השתיים. למשל, ספר על יצירת הרגלי שינה לתינוקות ושילוב איחולים לשעות שינה טובות יותר בלילה להורים הטריים, או מעטפה עם כסף לבר המצווה ושילוב ברכה שתכלול טיפים יעילים לחיסכון ותכניות לעתיד. אפשר תמיד לקשר בין ברכה ומתנה מסוימת, או ליצור ביניהן זיקה וכך ליצור אופי מעט מעניין יותר, עם קריצה ותחושה נעימה.

ולסיום, ביקורת עצמית שחשוב לייצר

אם סיימתם לכתוב את הברכה, זה הזמן לעבור עליה פעם או פעמיים נוספות ולשאול את עצמכם האם היא כתובה היטב, מכילה סימני פיסוק על מנת שתהיה ברורה למי שיקבל אותה, מכילה את המשמעויות הנכונות והמסרים שרציתם להעביר, מעלה חיוך ותשמח את מי שיקבל אותה.