חיים מודעים בפירוש פשוט הם לקיחת אחריות. אמנם הפירוש יכול להישמע פשוט אך התהליך ארוך וקשה עד להגעה לתוצאות איתן אנו שלמים. לא כל אחד יכול לחיות חיים מודעים, זאת בחירה, פריבילגיה. מי כן יכול לחיות חיים מודעים? מי שבוחר בכך. אם כך, מהם חיים מודעים ואיך מגיעים לשלמות איתם?

חיים מודעים - הפירוש המופשט

על פי מה אנו מתנהלים בדרך כלל? רוב האנשים היום מתנהלים על פי מה שהכתיבו להם, על פי פחדים, על פי האשמת הגורל במה שקורה לי. המודעות לפי מה אנו פועלים זאת ההגדרה השלמה לחיים מודעים כיוון שברגע שבה אנו מכירים את סיבת ההתנהלות שלנו אנו יודעים אם היא נכונה לנו או לא. לחיות חיים מודעים זה לשנות את הגורל שלך, להכיר בכך שאתה מכתיב לעצמך את המסלול.

כלים

 

לכולנו יש מודעות ברמה כזו או אחרות, בחלק מן האנשים ניכר שהמודעות נמוכה ואילו באחרים היא גבוהה. אם תביטו באנשים סביבכם ותתעמקו בהם מעט תוכלו לראות אילו אנשים מתנהלים לפי פחד, אילו אנשים מתנהלים לפי השכל ואילו אנשים יודעים בדיוק מה הם עושים ולמה. אין זה אומר שאחד שווה יותר מהשני, חשוב לציין את זה.

הדרך בה אנו מתנהלים מתבססת על העבר שלנו, על פי הערכים דרכם גדלנו ועל פי חוויות שחווינו בעודנו ילדים. כל דבר בחיים הותיר בנו סימן וכאשר אנו כבר גדולים קשה מאוד לשנות את התבניות שלנו, אבל זה הכרחי בשביל לחיות חיים שלמים יותר.

במה חיים מודעים תורמים לי?

אוקיי, אז אני מכיר את כל הבעיות שלי ואני יודע למה אני פועל כפי שאני פועל, אבל איך זה עוזר לי? תחילה אין להתייחס לדרך חיים שלכם כבעיה, התייחסו לכך בתור נקודת תורפה או אופי שאתם בוחרים אם לשנות או לא. חיים מודעים מראים לנו מה ניתן לשפר ואיך, הבחירה לשנות מובילה אותנו לשינוי התבנית שנקבעה בנו עוד מילדות. ברגע שתראו איך אתם מצליחים להשתנות ולקום מהמיטה בבוקר בחיוך, לבחור בעבודה מתוך תשוקה ולא פחד, תראו איך החיים שלכם משתנים מקצה לקצה, אך ורק לטובה.

התהליך הוא לא פשוט, עליכם להתמודד מול הפחדים הכי גדולים שלכם, להיכנס אל תוך עצמכם ולזהות את האני הפנימי שלכם באופן שרק אתם יכולים לעשות. מודעות הוא תנאי הכרחי לשינוי. כמו בכל תהליך יהיו עליות, יהיו ירידות, אבל עליכם להמשיך לנוע קדימה, לא לתת לאף מילה רעה להשפיע על מצב הרוח שלכם ועל ההתקדמות שלכם. חיים מודעים הם הדרך הנכונה ביותר לשלמות עם עצמכם, כי היום מעטים האנשים ששלמים עם עצמם.

אם אתם מדמיינים את התהליך בתוך יער נידח על שטיח יוגה, זה לא הכיוון. השינוי מתבצע בכל מקום, בכל זמן וכל אחד יכול.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.