בסגר הראשון של הקורונה שחל בחג פסח אשתקד, הקפדנו ושמרנו על מנת בראש השנה נחגוג ביחד, אך גם זאת לא קרה, מצאנו את עצמנו חוגגים את חגי תשרי בסגר שני, אז מה בכל זאת השתנה?

כלים

 

בכתבה שהכנו, ניסינו למצוא משהו אופייני לחגי תשרי, סממן יהודי שמקשר את כל החגים האלו, מהר מאוד עלי לי בראש המילה "שופר" , אופייני לראש השנה ויום כיפור, לשם הכנת הכתבה ראיינו את מר אלי מלכה, מנכ"ל שופרות ירושלים יצרנית וספקית השופרות הגדולה בעולם.

אלי, ספר לנו מה השתנה החג הזה מכל החגים?
כפי שציינת, חג תשרי אכן היינו בסגר וחלו מגבלות על מספר מתפללים בבתי הכנסיות השונות, ראינו ברחוב החרדי איך ציבור המתפללים נערך לתפילות המיוחדות בראש השנה וכיפור.

מה הכוונה נערך לתפילות?
הכוונה למניינים מצומצים, בכל מניין דרוש בעל תוקע בשופר וגם שופר, בית כנסת שמרכז סביבו מאות מתפללים בתפילה זו, צריך כרגע להתפלל תחת כיפת השמיים עם מגבלה ל-20 מתפללים, אז צריך להכשיר בעלי תקיעה ולרכוש שופרות נוספים לכל מניין.

איך אתם הרגשתם את הלחץ הזה?
ראשי קהילות, רבנים וגבאיים נערכו במהלך תקופה זאת מראש, בוצעו עשרות הדרכות להכשרת בעלי תקיעה נוספים עם זאת דרישה לשופר בכל מניין, חלקם תאמת אפילו רכשו 2 שופרות למניין על מנת לא לעכב את התקיעות עם היווצרות נוזלים בשופר שמקשים למהלך תקין של התקיעה בשופר.

כיצד נערכתם לזה?
עבדנו לילות כימים על מנת לעמוד בהספק של זה הדרישה לשופרות, במקביל נכנסו גם רשתות שיווק המזון הגדולות והחלו לספק שופרות במרכולתיהן, מלאי השופרות שאנו מכינים מדי שנה לא הספיק במועד הקצרים ונאלצו אנשים רבים לרכוש שופרות יוקרתיים ואיכותיים יותר על מנת להגיע ליעד מוכנים. כל קהל ועדה יש להם את הדרישות שלהם כגון: שופר איל, שופר תימני, שופר מרוקאי וכו'

אז מה נאחל לשנה הבאה?

נאחל ששנה הבאה נחזור למתכונת הרגילה ונזכה יחדיו לחגוג את חגי תשרי בהמוניות ובחגיגות כמו שעם היהודי יודע לחגוג לשמוח בחגיו ושתסתלק הקורונה הזאת במהרה.