חולמים להיות יזמים? יש לכם רעיון טוב למוצר חדש? מעולה. ידעתם איך בנוי תהליך הפיתוח? לא משנה אם מפתחים תוכנה או מוצר מוחשי, התהליך דומה. וכדאי להכיר אותו לפני שמגיעים לחברת פיתוח מוצר.

 

אז שנתחיל?

תהליך הפיתוח – שלבים

כל יזם בתחילת דרכו חושב לרגע שהדרך לאקזיט קצרה וקלילה.

אז זהו שלא.

כל מיזם חייב לעבור תהליך סדור. המיזם מתחיל מרעיון. משהו מבריק שצץ במוח קודח כלשהו. הרעיון הזה מתבשל, והוגה הרעיון צריך להתחיל לבצע מחקר.

בשלב הראשןו, בודקים שהרעיון הנפלא שלנו לא קיים כבר:

נכנסים לרשם הפטנטים של גוגל ועושים חיפוש למוצרים דומים נכנסים לגוגל ועושים חיפוש כללי של רעיונות נוספים בתחום, כדי לבדוק שאין מישהו שכבר עשה את זה לפנינו.

חשוב לעשות את הפעולות האלו, כי אנחנו לא חיים לבד בעולם, ויחד איתנו, בכל רגע נתון, עוד 7.99 מיליארד איש חושבים..

בהנחה והמוצר לא קיים, או שיש אפשרות להוכיח פטנט על המוצר שלכם עוברים לשלבי הפיתוח הסדורים.

רצוי לעשות את הפיתוח בחברה מסודרת שיודעת את העבודה. יש לא מעט חברות בשוק, ורק מעט מהן עושות את זה כמו שצריך. אז שימו לב עם מי אתם נכנסים להרפתקאה.

השלבים הם:

ניתוח ואפיון פיתוח קונספט ראשוני תכנון מפורט ייצור ובניית אבטיפוס תכנון מוצר סופי ועיצוב מוצר העברה מפיתוח לייצור - תיק מוצר וייצור סדרתי

למה חשוב להקפיד על כל שלב?

כל שלב בתהליך הפיתוח נחשב למשמעותי. אסור לדלג על אף אחד מהשלבים. או לפחות לא מומלץ.. לאלה שהמילה "אסור" לא מסתדרת להם.

כל שלב יתן לכם תמונת מצב חדשה על הפרויקט. אתם תגלו בכל פעם מחדש עד כמה מורכב התהליך, ועד כמה חשוב לעבוד מסודר.

לצורך ההמחשה, נניח שכבר בתחילת הדרך, כשום דבר עדיין לא יצא לפועל, גיליתם שהרעיון שלכם כבר מיושם, ואין לכם שום סיבה להתקדם. חסכתם לעצמכם מאות אלפי שקלים ברגע!

הייתם יכולים לוותר על שלב כזה?

או אם ניקח את שלב האיפיון, זהו שלב חשוב מאין כמותו. בשלב זה מגדירים את המוצר בפרטי פרטים, יורדים לפרטים הקטנים ביותר, ורק אחרי שגם אתם וגם המהנדסים שלכם סגורים עליו במאה אחוז, עוברים לשלב הבא.

זה ממשיך וממשיך.

הנקודה ברורה. לא מוותרים על שום שלב בדרך, ובטח שלא על היסודות.

פרויקט מוצלח ישאר לטווח ארוך על יסודות יציבים.

מה עוד חשוב לדעת?

חוץ מהידע על תהליך הפיתוח, יש עוד משהו מאד חשוב שצריך להכיר. תהליך הפיתוח הוא לא זול. וזה לא אמירה שאמורה להפחיד אותכם. אתם יזמים!

זה כמו שתרצו להתחיל להשקיע בשוק הנדל"ן, וכשיגידו לכם שצריך לשחק בסכומי כסף גדולים, תקבלו רגליים קרות.

המשחק הזה הוא משחק של "גדולים". אז כדאי להכין מראש סכומים נאים של כסף.

יש יזמים שמשקיעים מהונם הפרטי עד לשלב מסוים, וכשיש להם איזשהי הוכחת היתכנות, הם ניגשים לשלב הגיוס. זה עובד נהדר בצורה הזו אגב.

ואפשר לגייס כסף די בקלות. יש המון משקיעים עשירים שרק מחפשים מה לעשות עם הכסף שלהם, יש את קרנות המדינה השונות, יש את גיוס ההמונים וקצרה העט מלהכיל. נדרשת יצירתיות ויכולת מכירה כמובן.

מכאן והלאה, יש לכם דרך ארוכה להכיר לעומק את תחום פיתוח המוצר, לגשת אליו בבשלות מלאה, ולהוביל פרויקט להצלחה!