מה זה שיווק 360 מעלות? איך בונים תשתית לשיווק מוצלח?

כלים

 

הדרך לחשוף עסק קיים ללקוחות חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים היא באמצעות שיווק 360 מעלות. כיום, האופן שבו משלבים בין חשיפה, מיתוג ושיווק היא כמובן שימוש באינטרנט. עם זאת, גם שיווק באינטרנט צריך לדעת איך לעשות.

מאפיינים של שיווק הוליסטי

הדרך לשווק עסקים היא לסנכרן את כל הפעולות הרלוונטיות תחת קורת גג אחת. בזכות סנכרון כזה, התוצאה היא שיווק של 360 מעלות – שמכונה גם שיווק הוליסטי. בפועל, השיטה של שיווק הוליסטי אפקטיבית כי היא מבוססת על פרספקטיבה רחבה ורב ערוצית. כמו כן, זו שיטת השיווק האידיאלית לשילוב בין פעילות אוף ליין לפעילות אונליין.

שיווק הוליסטי לכל סוגי העסקים

שיווק הוליסטי שמבוצע בצורה מקצועית מחבר את כל נקודות המגע של הלקוח עם המיתוג. בניגוד למה שנהוג היה לחשוב פעם, כיום ברור שעדיף להתפרס על כמה ערוצי שיווק מאשר על ערוץ אחד.

היתרונות של שיווק ב-360 מעלות

כל עסק קטן, בינוני או גדול צריך לגלות נוכחות באפיקי המדיה השונים. בנוסף, עליו לפגוש את הלקוחות בשלבים שונים של תהליך הקנייה. כתוצאה מפעולות כאלה, העסק מגביר את הנראות, המודעות והמותג שלו עמוק בזיכרון של הלקוחות. זהו היתרון המהותי של שיווק ב-360 מעלות והערך המוסף של שיווק באינטרנט בשיטה ההוליסטית.

חווית לקוח אחידה – על מספר ערוצים שונים

במילים אחרות, שיווק באינטרנט משנה את פניו. בעלי עסקים מתחילים להבין שהם לא יכולים להסתפק בנוכחות ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש בלבד. במקום זה, על בעלי העסקים להציע חווית לקוח אחידה על מספר ערוצי תקשורת שונים. למעשה, מטרת בעלי העסקים בשיטה הזו היא ללוות את הלקוח ולייצר "מסע לקוח" שמוביל לרכישת המוצר או השירות.

בניית תשתית עבור שיווק ב-360 מעלות

התנאי לשיווק מוצלח אונליין ואוף ליין הוא תשתית מתאימה. בשביל להקים תשתית שתמקסם את הפעילות השיווקית, צריך לבנות תכנית שיווק מנצחת. לאחר מכן, יש להטמיע כלים מתקדמים של שיווק באינטרנט. לבסוף, חשוב לקבוע קריאייטיב מתאים לכל ערוץ – כי יש הבדל בין פרסומת ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. כל המרכיבים הללו יחד יוצרים את תשתית השיווק ומנבאים את הצלחתו.

מהי פעילות רב-ערוצית?

ברמה הטכנית, שיווק ב-360 מעלות מבוצע באמצעות חומרים שיווקיים שמפוזרים על ערוצים שונים. זו למשל פעילות שכוללת הקמת אתר אינטרנט מתאים, קידום אורגני, SEO ופעילות ברשתות החברתיות. כמו כן, השיווק כולל פרסום באמצעות תוכן, שימור לקוחות, קמפיין אי מייל ועוד.

שיווק אינטרנטי בעזרת אנשי המקצוע הנכונים

הכי חשוב לבצע כל סוג של שיווק באינטרנט עם חברה מקצועית שמציעה פגישת ייעוץ בחינם. ספציפית עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, השאיפה היא להישאר מחושבים עם התקציב והתמהיל השיווקי – אך לתת עדיפות לשיטה ההוליסטית.