"

כלים
הזמר מתיסיהו שר באירוע (צילום: יח"צ)
הזמר מתיסיהו שר באירוע (צילום: יח"צ)

 

השחקן ג'וש מלינה ('הבית הלבן'), השחקן בן פלאט ('הפוליטקאי', 'פיץ' פרפקט') ואחיו הנרי וג'ונה, הזמר מתיסיהו, הזמרת ריטה, השחקנית והזמרת קייסי לוי ('פרוזן' בברודווי) השתתפו באירוע המרכזי של הקהילות . את האירוע הנחו השחקנית הישראלית שירה האס ("מורדת") ונשיא הפרדציות היהודיות בצפון אמריקה אריק פינגרהאט. בין המשתתפים הנוספים: יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, ד"ר רות וסטהיימר ועשרות משתתפים ונגנים נוספים בישראל ובארה"ב

ההגבלות על התאספות ביום העצמאות מאתגרות גם את יהדות העולם. בעשורים האחרונים נהגו הפדרציות השונות לקיים אירועי יום העצמאות שלא מביישים את האירועים בישראל וכללו מפגני ציונות מרשימים. כאמור, מגבלות ההתאספות כמובן הופכות את המשימה לבלתי אפשרית.

על מנת לא לוותר על האירוע, ולקיימו דווקא בימים קשים אלו, החליטו מקבלי ההחלטות בארגונים היהודיים הגדולים לקיים את האירוע, אך בגרסה מקוונת, שידור בפייסבוק וביוטיוב בו צפו מאות אלפי צופים מרחבי העולם. 

למשימה גויסו רשימה של אמנים מהשורה הראשונה -  השחקן ג'וש מלינה ('הבית הלבן')בירך את ישראל ליום העצמאות וסיפר על מאמציה של מדינת ישראל בחזית המאבק בקורונה השחקן בן פלאט ('הפוליטקאי', 'פיץ' פרפקט') ואחיו הנרי וג'ונה, הופיעו עם השיר "אהבת עולם" במיוחד לרגל אירוע העצמאות בסגנון אה-קפלה.

נשיא ומנכ"ל ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה אריק פינגרהאט אמר: "כמה טוב ומנחם, במיוחד בימים כה קשים, לראות מאות אלפי אנשים מכל רחבי העולם נפגשים מסיבה אחת למסיבה, אירוע אחד שמלהיב את כולנו - יום העצמאות של ישראל. מסיבת יום העצמאות שלנו היא עדות נוספת לקשר הבלתי ניתן לשבירה בין יהדות ארה"ב לעם ישראל - אנחנו אחים, ושמחתי לראות בין המשתתפים גם חברים מישראל שהחליטו לחגוג איתנו גם כן. נהניתי מאוד, אבל אני מקווה שכולנו נתראה בקרוב גם פנים אל פנים."

השפים שאול בן אדרת (קימל, התרנגול הכחול), עינת אדמוני (בלבוסטה), יוסי אלעד (מחניודה, טלביה, פלומאר), שחף שבתאי (ניתן-טאי, pop&pope) השתתפו בפאנל על הפלאפל ומקורותיו והשפית עדינה זוסמן, מחברת ספר הבישול רב המכר 'סבבה', הציגה מתכון להכנת פלאפל בבית.

יו״ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, ליווה את הצופים בסיור וירטואלי באתרים נבחרים בישראל המייצגים עבורו משמעות אישית ולאומית עמוקה.

לקינוח התכנס הקהל הוירטואלי לביצוע מיוחד של "התקווה", עם הזמרת ריטה שהופיעה  כאן בתל אביב, והזמרת וקייסי לוי מאונטריו, קנדה, בליווי קבוצת מוזיקאים יהודיים בתפוצות מרחבי העולם.