שנת 2020 תיזכר ללא כל ספק כשנת הקורונה. כל אחד במדינה ובעולם הושפע מהווירוס, אם לא מהמחלה, מהסגר שחל עלינו. בתי הספר היו הראשונים שהפסיקו לעבוד ואחריהם נסגרו הגנים, הקניונים, הפארקים ומקומות העבודה. מבחינת העסקים השונים מדובר במשבר לא קטן. המדינה שהבינה את גודל המשבר החליטה לשנות את תנאי ותהליך קבלת הלוואה בערבות המדינה.

הלוואה בערבות המדינה
הלוואה בערבות המדינה

ההלוואה, שניתנת הן לעסקים פעילים והן לעסקים בהקמה, גם לעסקים במשבר וגם לצורך צמיחה, ניתנת לעסקים שנפגעו מהמשבר. תהליך האישור מהיר, ישנו גרייס של שנה שלמה ואין צורך לשלם את הריבית לאורך השנה הראשונה (ולאחריה ישנה ריבית מועדפת). ההזדמנות הזו מאפשרת לעסקים להמשיך להתקיים ותאפשר להם להמשיך בפעילות לאחר החזרה לשגרה. לצד ההשתדלות והכוונה הטובה, צריכה לעלות השאלה מדוע עסקים רבים כל כך לא קיבלו את האישור המיוחל.

כמה הגישו בקשה להלוואה בערבות המדינה השנה וכמה קיבלו?

כאשר המדינה פועלת כדי לעזור לבעלי העסקים אשר מהווים את מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר בעסק, צריכה לעלות השאלה מדוע מעט עסקים קיבלו אישור להלוואה לעומת אלו שהגישו אותה. אם נבדוק כמה הגישו בקשה להלוואה בערבות המדינה השנה נמצא כי בחודש מרץ 2020 בלבד הוגשו מעל 1300 בקשות לקבלת ההלוואה.

הבקשות נעשו על ידי עסקים שרוצים להמשיך להתקיים גם בהמשך, שנאצלו לסגור את הדלתות, להוציא עובדים לחל"ת וצריכים את תזרים המזומנים. לעומת כל אותן בקשות, אשר בימים מסוימים עמדו גם על 300 בקשות, בודדות אושרו ונשאלת השאלה מדוע זה המצב.

מדוע בקשות להלוואה לא אושרו?

המדינה הציעה מצד אחד מסלול מזורז ומיטיב לקבלת הלוואות בערבות המדינה בעקבות הקורונה. עם זאת, עדיין ישנם תנאים שהעסקים חייבים לעמוד בהם ועליהם להגיש את הבקשה על פי הכללים שנדרשים לכך. הטפסים אשר נדרשים למילוי אמנם זמינים לכל העסקים, אך לא כולם יודעים איך למלא את הבקשה נכון ובקשה לא נכונה מקבלת סירוב.

רוב בעלי העסקים יודעים כיצד לנהל את העסק שלהם אך לא תמיד את הצד הכלכלי של העסק. ברגע שהם לא מודעים לתהליך הם עשויים לעשות טעויות ואלו יובילו לסירוב במתן ההלוואה. רוב העסקים נפגעו בתקופה זו וכדי להצליח לפעול בעתיד הם חייבים לחשוב על תזרים המזומנים ופניה לא מקצועית עלולה להסתיים באכזבה.

לפנות לקבלת הלוואה בצורה מקצועית

הדרך בה יוצגו הנתונים של העסק ואופן הבקשה ישפיעו על הסיכויים לקבל אישור ואת הכספים הנדרשים בתנאים הטובים שהמדינה מציעה. במקום לנסות לבצע את הפעולה באופן עצמאי, מומלץ לבעלי העסקים, הקטנים והבינוניים, לבחון את הפניה בעזרת גורם מקצועי. יש לזכור כי המשימה היא להמשיך את העסק ביום שאחרי הקורונה. דאגה היום למצב העתידי היא הדרך להמשיך גם לאחר שהשגרה תחזור לעצמה.

https://state-loan.co.il/ המרכז להלוואות בערבות מדינה בתקופת הקורונה