מזון, תרופות וחומרים שונים עלולים להתקלקל או להפוך לבלתי יעילים אם הם לא יהיו מאוחסנים בטמפרטורה מסוימת. אייס מן טכנאי קירור מאפשר לעובדים בתעשיות השונות לשמור על כל דבר בטמפרטורה המתאימה לו - זאת באמצעות מגוון פתרונות קירור שונים.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

חדר קירור

חדר קירור הוא בדיוק מה שזה נשמע. מדובר על חלל בגודל מסוים, שיכול להשתנות בהתאם לצורך, כאשר בחלל הזה שוררת טמפרטורה מסוימת שנשמרת כל הזמן. הטמפרטורה הזו הינה במעלות קור נמוכות מאוד מן הסתם, והיא מאפשרת לשמור חומרים במצבים שונים, כמו קירור או הקפאה. חדרי הקירור מיועדים בעיקר לאחסון של חומרים מסוימים, שאם יהיו חשופים למעלות חום גבוהות מדי – הם פשוט יתקלקלו או לא יהיו אפקטיביים יותר. חדרי הקירור נפוצים מאוד בתעשיות שונות. הם לא מיועדים לבתים פרטיים או לדירות מגורים, שכן ישנם אמצעי קירור ופתרונות קירור אחרים שיכולים להיות רלוונטיים למקומות קטנים כמו בתים ודירות. החדרים הללו מיועדים בעיקר עבור בתי עסק, ארגונים, גופים וחברות, אשר עובדים עם חומרים שונים, שיכולים להינזק כתוצאה מהימצאותם במקום עם טמפרטורה גבוהה מדי. הנפח של חדר הקירור תלוי במזמין. אם הוא אמור לאחסן דברים רבים בחדר, הרי שהוא יצטרך להזמין חדר בנפח גדול במיוחד. כמו כן, ניתן לשנות את מעלות הקור/חום בחדר בהתאם למאפיינים השונים של חדר הקירור.

הקמה של חדר קירור

במקומות רבים שזקוקים לחדר קירור או למספר חדרים כאלו, אין חדר קירור. למשל, מסעדן שפותח מסעדה חדשה וזקוק לחדר כזה שישמש בתור מקפיא גדול, יכול למצוא את עצמו נדרש להקמה של חדר קירור. את חדר הקירור לא יקימו המסעדן והעובדים שלו, אלא אנשי מקצוע מיומנים, בעלי ההסמכה המתאימה לשירותי הקמה ובניית חדר קירור והקפאה . טכנאי קירור הוא בעל המקצוע שיקים את החדר. הטכנאי הזה ייתן שירות וליווי משלב התכנון של החדר ועד למצב בו החדר מוכן לגמרי לשימושים שונים. הטכנאי יוכל להמליץ על בחירת החלל, יבין מה ניתן לבצע באמצעות התקציב של הלקוח, יבחר את החומרים השונים בחדר, יוודא חיבור של החדר לחשמל ולאינסטלציה, יתכנן את היכולת של החדר לשמור על הקירור בעזרת חומרים מבודדים ובאמצעות בחירת דלת איכותית, שתמנע שינוי במעלות.

שימושים שונים

הרבה מאוד גופים מוצאים את עצמם נדרשים לחדרים כאלו. כפי שכבר ציינו, מסעדות חייבות חדר קירור. במסעדות שונות ניתן למצוא חדר קירור להקפאה, בו נשמרים מוצרים שונים בטמפרטורה מתחת לאפס. חדר נוסף עשוי להיות מיועד רק לקירור, ובו יהיו מוצרים שצריך לשמור עליהם בקור ולא בהקפאה, או מוצרים שעוברים הפשרה. גם חברות רבות בתחום הבריאות זקוקות להקמה של מערכות קירור תעשייתיים. מערכות הקירור הללו מאפשרות שמירה של חומרים כימיים מסוימים ושל תרופות בתנאים האופטימליים להם, על מנת שאותם חומרים או תרופות לא יתקלקלו או לא יהפכו לכאלה שמאבדים מהאפקט שלהם.

עבודה מקצועית

כדי שחדר הקירור יהיה יעיל ובטיחותי, נדרשת עבודה מקצועית על הקמתו. טכנאי קירור תעשייתי הם לא סתם אנשים שהחליטו שזה מה שהם רוצים לעשות למחייתם, אלא אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, שעוברים הכשרה מתאימה ויודעים כיצד לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר. עבודה מקצועית על הקמת חדר הקירור תאפשר לכם בסופו של דבר להנות מהיתרונות של החדרים הללו, לכל צורך כזה או אחר.

בטיחות

חשוב לשים לב לזה – חדר קירור הוא לא דבר טבעי עבור האדם. הגוף שלנו מגיב באופן הדרגתי למעלות קרות. כאשר מדובר על מעלות קרות בגדר הסביר, התגובה של הגוף לא תהיה קיצונית ולא אמור להיגרם נזק. כאשר מדובר על טמפרטורות נמוכות במיוחד, כמו בחדר קירור, הגוף עשוי להיכנס למצב של היפותרמיה. לכן, הקמת של חדר קירור צריכה להתבצע בצורה בטיחותית, על מנת שלא יתרחש מצב של אנשים לכודים בחדר הקירור.

פתרונות קירור איכותיים

אומנם מערכות קירור והקפאה הן לא דבר חדש בתעשיות השונות, אך בכל זאת מדובר על דבר הכרחי במיוחד ללא מעט מהתעשיות הללו. אייס מן טכנאי קירור מציעים התקנה של פתרונות קירור איכותיים, תוך כדי התאמה של פתרונות הקירור הדרושים ללקוח, מבחינת הצורך הממשי שלו.