התכנית הינה בעלת איכויות תכנוניות יוצאות דופן, לרובע עירוני חדש בחלקה הצפון-מערבי של העיר תל אביב בתחום שדה התעופה לשעבר. התכנית קודמה בוועדה המחוזית ביעילות ובהתאם ללוחות זמנים מוקצבים, והיא אושרה לאחר שמיעת התנגדויות שכללו שלושה ימי דיונים.
התכנית כוללת 16,000 יחידות דיור, מתוכן 2,400 יחידות דיור עבור דיור בר-השגה, 4,500 יחידות דיור מיוחדות (מעונות סטודנטים, דיור מוגן, בתי אבות, דיור להשכרה וכו' ). עוד כוללת התכנית כ-500,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-125,000 מ"ר עבור מסחר, כ-330,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-125,000 מ"ר עבור מלונאות וכ-365 דונם שטחי פארק וגנים ציבוריים. שטחה הכולל של התכנית הינו כ-1,300 דונם.
תכנית 'רובע שדה דב' הינה תכנית כוללנית החלה על חלק משמעותי בעיר ומשלימה את תכנית המתאר לעיר תל אביב תא/5000 אשר קבעה את שטח שדה דב כ"שטח לתכנון בעתיד". עקרונותיה מבטאים רוח תכנונית שונה מהמוכר בשכונות הקיימות מצפון לירקון. לעומתן, הרובע החדש תוכנן כרובע עירוני למגורים, מסחר, תעסוקה ומלונאות. התכנון המוצע מתייחס לבלוק העירוני התחום ברחובות הראשיים כיחידה תכנונית עיקרית. בטבורו מוצעים שטחים ציבוריים וכלפי הרחובות הראשיים מוצעות חזיתות מסחריות פעילות ונגישות.
הבנייה ברובע החדש, משלבת בנייה של 5-10 קומות עם בנייה של כ-35 מגדלים של עד 40 קומות, המלווים את הרחובות המרכזיים ברובע. התכנית נסמכת על שלד רחובות, שהראשי מבניהם הוא רחוב אבן גבירול שלאורכו יעבור קו הרכבת הקלה - 'הקו הירוק'. הפיתוח הנופי המוצע, מהווה חלק ממערך שטחים לניהול מי נגר, החל מרצועת נטיעות ועד לשטחים לאיגום והשהיית מי נגר. התכנית מתווה עקרון שמאי הקובע שווי מצב נכנס יחסי לכל בעלי הזכויות כאיחוד זכויות בתכנית מתארית. תכנית המתאר קובעת מתחמים לתכנון מפורט, כאשר כל בעלי הזכויות יקבלו את זכויותיהם בכל תכנית מפורטת עפ"י השווי היחסי אשר נקבע בתכנית המתאר. השלמת התכנון המתארי עבור רובע שדה דב מייצר רצף עירוני ממרכז העיר צפונה. הרובע מתוכנן להיות משורת באופן מלא בתחבורה ציבורית, ובהתאם המרחב ציבורי תוכנן בתשומת לב רבה להליכה נוחה ברגל. בתכנית רובע שדה דב מתוכננים 3 פארקים עירוניים בהיקף כולל של כ- 365 דונם ובהם פארק מסלול בתוואי המסלול ההמראה והנחיתה ההיסטורי, פארק חופי המשלים את רצף המרחב הציבורי לאורך חוף הים,
ופארק עירוני לינארי החוצה את התכנית ממזרח למערב ומקשר בין מרחב מבני ציבור לחוף הים. מבני הציבור המתוכננים ברובע יתנו מענה ציבורי הן לתושבי השכונה והן מענה עירוני חשוב לצמיחתה של העיר לאור אישורן של תכניות להתחדשות עירונית ברבעים ההיסטוריים. קו הרכבת הקלה ("הקו הירוק") שעובר בתחום התכנית ושירות התחבורה הציבורית המשלים, מהווים גורם חשוב בשינוי התפיסה התכנונית תחבורתית. התכנית קובעת תקן חנייה מופחת ופרוגרסיבי במטרה להפחית משמעותית את השימוש ברכב פרטי. בהתאם, הרחובות תוכננו ליצירת מרחב הליכה נוח. כהמשך לתפיסתה המקיימת של התכנית, התכנית מגדירה כי תכניות מפורטות אשר יקודמו מכוחה, יכללו הנחיות לייצור של אנרגיה ממקורות מתחדשים בתחומם, ושומרת עתודות להקמת מתקני איסוף אשפה, מתקנים לניהול נגר, ולאגירה וליצור אנרגיה בהתאם להתפתחויות טכנולוגיות עתידיות בתחום זה.
מתכננת מחוז תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר: זהו יום היסטורי בו תכנית לאומית בסדר גודל כזה שנערכה וקודמה במאמץ משותף מקבלת תוקף. רובע שדה דב הינו הרובע החדשני ביותר שיקום במדינת ישראל במתחם שיהווה רצף אורבני לחלקי העיר של תל אביב לאורך חוף הים ובו פארקים נרחבים ושטחי ציבור רבים לטובת הציבור . זוהי זכות גדולה לנהל ולקדם תכנית שכזו בעלת חשיבות כה רבה.
מתכננת מחוז תל אביב, חוה ארליך-רוגינסקי: "תהליך אישור תוכנית שדה דב הציבה בפני לשכת התכנון אתגרים תכנוניים ותהליכיים שחייבו תשומת לב והשקעת מחשבה רבה. אנו שמחים בכך שהצלחנו לאזן בין הצורך הדחוף לקדם תכנון מיטבי להרבה מאוד יחידות דיור, מבלי להתפשר על איכות ותוך מתן מענה לכל ההתנגדויות וההסתייגויות שעלו בתהליך".