מנהלים ובעלי עסקים, במיוחד במקרה של עסקים קטנים וחדשים יחסית, שואפים לצמצם את עלויות החברה בכל דרך אפשרית, או לפחות בכל דרך אשר לא תפגע בפעילות העסק ובסיכוייו להתפתח ולצמוח. בעוד אחת ההוצאות המרכזיות עבור עסקים רבים היא דמי השכירות שמשלם אותו בית עסק בעבור המשרדים מהם הוא פועל, רבים נוטים לנסות ולחפש את המקומות בהם ניתן לחסוך בעלויות של משרדים להשכרה. להלן כמה רעיונות כללים לדרך בה יכול כל עסק אשר פועל ממשרדים להשכרה בתל אביב, ירושלים, חיפה או כל אזור אחר בארץ לצמצם את עלויותיו 

 

למצוא משרד המתאים בדיוק מבחינת גודלו – חברות רבות שוכרות משרד אשר גדול יותר ממה שהן באמת זקוקות לו כרגע, לפעמים מתוך מחשבה או שאיפה על התרחבות עתידית צפויה ולעיתים מסיבות אחרות. אחת הדרכים לצמצם משמעותית את הוצאות העסק היא על ידי מעבר למשרד אשר מתאים בדיוק בגודלו לצרכים של אותו עסק. זה נקבע לרוב על פי מספר העובדים, הצורך באירוח ישיבות גדולות וצרכים ספציפיים אחרים שעשויים להיות לכל עסק באשר הוא, אך הנקודה החשובה כאן היא כי חבל להוציא מדי חודש סכומי עתק על משרד אשר חלק משטחו אינו נמצא בשימוש. עדיף לחפש אחר משרד קטן יותר, ובמידה ובעתיד יהיה צורך בהרחבת המשרד – לחפש שוב אחר משרד גדול יותר. לא חסרים משרדים להשכרה בתל אביב, גוש דן ואזורים רלבנטיים נוספים בארץ, ובסיוע חברות ניהול המתמחות בנדל"ן עסקי ניתן למצוא בכל שלב בחיי החברה בדיוק את המשרד הנחוץ עבורה, ולא מעבר לכך.

השכרת השטח העודף - במקרים בהם החברה בכל זאת פועלת מתוך משרדים אשר גדולים יותר מהשטח לו היא באמת נזקקת ולא מעוניינים לעבור למשרדים חדשים, ניתן לנסות ולהשכיר חלק מהשטח העודף, למשל לחברה קטנה יותר או לפרילנסרים המחפשים אחר משרד לעבוד ממנו. השכרת השטח העודף לגורם חיצוני זה או אחר יכולה לחסוך משמעותית בהוצאות החודשיות של בית העסק ולפעמים אפילו לשפר את מצבו הפיננסי. עם זאת, חשוב לוודא כי אתם אכן יכולים לעשות זאת מבחינה חוקית. משרדים להשכרה שונים מתאפיינים בחוזי שכירות שונים, וחשוב לוודא כי חוזה השכירות שלכם אכן מאפשר לעשות זאת.

מיקום המשרד – גורם נוסף שעלול לייקר שלא לצורך את דמי השכירות החודשיים שהחברה משלמת בעבור המשרדים מהם היא פועלת הוא מיקום – ככל שמיקומו של המשרד אטרקטיבי יותר, כך דמי השכירות יהיו גבוהים יותר. כמובן שמשרדים להשכרה בתל אביב לרוב יהיו אטרקטיביים יותר מאשר משרדים דומים בפריפריה, ולכן לרוב גם יקרים יותר, אך גם בתוך עיר נתונה ניתן למצוא אזורים יקרים יותר או פחות. פעמים רבות ניתן למצוא משרד במיקום מעט פחות אטרקטיבי, אך במחיר נמוך הרבה יותר. עבור בתי עסק רבים, לא יקרה שום דבר אם יתרחקו עוד כמה דקות הליכה מהרכבת, ייצאו ממרכזו של אזור התעשייה או אפילו "ירחיקו" עד לעיר הסמוכה. עבור העובדים זו עלולה להיות תוספת של כמה דקות נסיעה אך עבור החברה זה עלול להוות חיסכון קריטי בהוצאות.

אבזור וציוד מינימאלי – דרך מתבקשת נוספת לצמצם בעלויות השוטפות הקשורות להשכרת המשרד היא באמצעות רכישת אבזור וציוד מינימאלי למשרד. ציוד משרדי יכול להיות דבר יקר, וכאשר מדובר בהוצאות של החברה הרבה פעמים האצבע קלה מדי על ההדק. לא בטוח שהעובדים אכן חייבים את כל הפינוקים והאבזורים השונים שניתן למצוא במשרד. לא בטוח שחייבים במשרד מטבח מאובזר לחלוטין עם כל המכשירים והפינוקים השונים, או שניתן לצמצמם במקומות אחרים. בכל אופן, קיצוץ באבזור ובציוד שבמשרד נתפס על ידי מנהלים רבים כפעולה שאסור אפילו לחשוב עליה, שכן היא עלולה לעורר את זעמם של העובדים, לפתח בקרבם תסכול ולגרום לבעיות רבות בחברה. בפועל, זה לא חייב להיות כך – ניתן לקצץ בדברים שלא באמת משתמשים בהם ו/או לפצות במקומות אחרים, וכך להביא לצמצום משמעותי בהוצאות המשרדיות.