רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל הינה עבור תיירים בכלל ותיירים ישראלים המבקרים בחו"ל בפרט, מהווה את חבל ההצלה האולטימטיבי, אם וכאשר הם נתקלים בבעיה רפואית חמורה בעודם בחו"ל או אם הם נתקלים בבעיות אחרות. זאת, בתנאי שפוליסת הביטוח התייחסה אליהן מראש והעניקה לתייר כיסוי איכותי עבורן. כיצד נולד הרעיון של ביטוח נסיעות לחו"ל? מה בין ביטוח נסיעות פספורטכארד לבין שאר ביטוחי הנסיעות לחו"ל המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות בישראל ובכלל?

כלים

 

ביטוח נסיעות לחו"ל – מה זה בעצם

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל באה לפצות את התייר, אם במהלך השהייה בחו"ל או במהלך הנסיעה ליעד התיירותי או ממנו ארע מקרה ביטוח כל שהוא, שהפוליסה התייחסה אליו ומכסה אותו. לדוגמא – אם התייר איבד מזוודה אחת או יותר בדרך ליעד או ממנו, אזי פוליסת הביטוח תעניק לתייר פיצוי, בגובה שנקבע מראש בפוליסה ובתנאי שהתייר עצמו עמד בכל הדרישות המפורטות בה. בין השאר, אם מדובר בגניבה, על התייר להביא מסמך רשמי עבורה כגון טופס תלונה במשטרה המקומית. אם התייר חלה במהלך הנסיעה ואושפז במוסד רפואי בחו"ל, הוא חייב להביא אישורים המתייחסים לסיבת האשפוז, אופי הבעיה והטיפול בה.

פוליסות הביטוח באו לאוויר העולם בעקבות אין ספור מקרים של אבדן כבודה ובעיות רפואיות של תיירים שלא ניתן היה לטפל בהן מפאת העדר כיסוי. ביטוח נסיעות פספורטכארד, כמו גם ביטוחים אחרים, מעניקים למבוטח כיסוי נאות במגוון רחב של מקרים.

ביטוח פספורטכארד וביטוחי נסיעות אחרים לחו"ל

ואולם ההבדל החשוב והמשמעותי ביותר בין ביטוח נסיעות פספורטכארד לבין שאר הביטוחים, טמון בעובדה ששאר ביטוחי הנסיעות מפצים את התייר בדיעבד. תייר שאיבד את המטען או חלקים ממנו, יקבל פיצוי עבור האבדן רק לאחר שיחזור לישראל. מבחינת אותו תייר הנסיעה לחו"ל עלולה להפוך לסיוט, בהעדר ביגוד מתאים. לחילופין, תייר הסובל ממחלות כגון סכרת, ואיבד תרופות חיוניות, מחויב למעשה לחזור לישראל אם לא יושגו עבורו תרופות מסוימות. מנגד, ביטוח נסיעות פספורטכארד מעניק פיצוי מיידי, הן במקרים של אבדן כבודה ובמיוחד במקרים שבהם מתעורר צורך רפואי דחוף. כך יכול התייר להמשיך את הטיול במסלול שנקבע מראש, תוך שההתחשבנות הכללית עם חברת הביטוחי נדחית למועד כל שהוא לאחר החזרה לישראל. אם יש לכך עניין לבטח את עצמכם או את היקרים לכם בביטוח נסיעות לחו"ל שהוא יעיל ומשתלם במיוחד, אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת ועשו צעד חשוב שיאפשר לכם שקט נפשי וכיסוי ביטוחי הולם בעת השהייה בחו"ל.