סביר להניח שיצא לכם לשמוע בשנים האחרונות על בטומי, גם אם עוד לא ביקרתם בה בעצמכם. אם פעם טביליסי הייתה היעד הבלעדי לטסים לגיאורגיה, היום זו בטומי שלגמרי גונבת את ההצגה כשיותר ויותר ישראלים מבקשים דילים לבטומי כדי להנות ממה שיש לעיר הקסומה הזאת להציע.

כלים

 

למה בטומי?

הדבר שכל כך מייחד את בטומי ומבדיל אותה מיעדים אחרים הוא הניגודיות הרבה בעיר. לנפוש בבטומי זה להיות מוקפים בנופים של טבע פראי, בתוך עיר ששומרת על אופי היסטורי מחד, ומציעה את מיטב הפינוקים המודרניים מאידך. המיקום של בטומי לאורך הים השחור מאפשר לתיירים להנות מחופי רחצה יפהפיים, ויחד עם אתרי המורשת שלה, האטרקציות הפרושות בעיר והמלונות המפוארים- דילים לבטומי הם אטרקטיביים לכל אחד ובכל גיל.

אז מה עושים בבטומי

כיאה לעיר נמל, בטומי מתהדרת בטיילת מקסימה שמושכת אליה תיירים רבים. בטיילת תוכלו להנות מבתי קפה ומראות יפים של מדשאות ירוקות ופסלים מעניינים. גם miracle park הוא מקום בילוי נעים שבו תוכלו גם לחזות באטרקציות כמו מגדל האלף-בית, פסל האהבה של בטומי ולהשקיף על העיר מהגלגל הענק שבמקום. מבט נוסף מרהיב על העיר אפשר לקבל גם מרכבל ארגו שעולה להר אנוריה בנסיעה שמספקת תמונת של העיר והנופים שסביבה.

כדי ללמוד מעט על ההיסטוריה של המקום כדאי לבקר במצודת גוניו שהחליפה מספר שילטונות לאורך השנים, או באחד מהמוזיאונים הרבים שמספרים את סיפורה של העיר- המוזיאון הארכיאולוגי, המוזיאון הטכנולוגי והמוזיאון לאומנות למשל.

בטומי גם שופעת פארקים ירוקים פסטורליים בהם ניתן להסתובב שעות. אחד המוצלחים שבהם הוא פארק השישה במאי שכולל פינת חי, אקווריום מרשים ואפילו דולפינריום שבו ניתן לצפות בהופעות או לשחות עם דולפינים בתשלום נוסף. מקום נוסף מומלץ הוא הגן הבוטני של בטומי המכיל צמחים ייחודיים מכל עולם.

אוכל, קניות וחיי הלילה של העיר

גם בצד הנהנתני בטומי לא מאכזבת עם מטבח גרוזיני מסורתי שמוציא מנות מעולות, שוק איכרים ססגוני שיספק את יצר הקניות שלכם לצד חנויות מקומיות בעיר, וחיי לילה מפתיעים. את החגיגות הליליות מומלץ לפתוח בשעה 19 עם אלכוהול חינם שזורם מברזי מגדל צ'צ'ה במשך כמה דקות, ולאחר מכן להמשיך לאחד מהמועדונים או לגולת הכותרת- בתי הקזינו המפוארים שגודשים את העיר המכונה 'לאס וגאס של הים השחור'.