כל אזרח ישראלי וכל תושב, עשוי להזדקק מדי פעם בפעם לעזרה וסיוע משפטי מקצועי, שרק עורך דין יכול להעניק. הסיוע המשפטי כאמור עשוי להידרש במגוון רחב של תחומים ולמטרות שונות ומגוונות. עם זאת, ולמרות שמדינת השראל היא אחת המדינות שבה התחום המשפטי מכוסה היטב, עדיין קיימת התלבטות אצל האדם הממוצע, באשר לזהותו ותחום העיסוק של עורך הדין שכדאי לו להעסיק. באילו מצבים כדאי ואפילו חובה להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין? מתי נדרשים השירותים של עורך דין פלילי בתל אביב ובכלל? איך לבחור עורך דין שיסייע ללקוח שלו להתגבר על בעיות שונות הדורשות סיוע משפטי? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו באופן ברור ומובן.

כלים

 

מתי חשוב לשכור עורך דין

אף שבדמיונם של מרבית האזרחים מתקשר המושג עורך דין עם עניינים פליליים, מעצרים והליכים משפטיים שבהם מתנצחים עורכי דין באמצעות אמירות רוויות פאתוס, הרי שהמציאות שונה לחלוטין. במציאות, עורכי דין ממלאים פונקציות רבות ושונות, ומסייעים ללקוחות שלהם להתגבר על בעיות או לחצות מכשולים בתחומים שרובם ככולם אינם קשורים לפלילים כלל ועיקר. להלן רשימה חלקית של מצבים, שבהם מתעורר הצורך בהסתייעות בשירותיו הטובים של עורך דין.

רכישה או מכירה של נדל"ן: המצב הזה הוא מצב קלאסי שבו העסקה לא תסתיים ללא המעורבות של עורך דין. איש המקצוע כאמור מסייע הן בניסוח הסכם הרכישה / המכר והן בהשגת אישורים שונים, המסייעים לרוכש או למוכר של נכס נדל"ן כל שהוא לסיים את העסקה בהצלחה. אם עורך הדין הוא גם נוטריון, התועלת שהוא יכול להביא היא כפולה ומכופלת.

סגירת עסקה: מעבר לענייני נדל"ן, עסקאות רבות נסגרות בין אנשי עסקים לבין עצמם או בין חברות גדולות. בכל המקרים של עסקאות מהסוג האמור, מי שעמל על פרטי העסקה ומגבש את הנוסח של ההסכמים הם עורכי דין המתמחים בתחום, ובעיקר בדיני חוזים.

תביעת נזיקין / פיצויים: מי שמעוניין לתבוע אדם אחר, או במקרים שיש לאדם פרטי תביעה משפטית כנגד מוסד כזה או אחר, הוא נדרש לשירותיו הטובים של עורך דין, שייצג אותו ויטען בשמו את הטענות בזכות התביעה. עורך הדין אמור להעניק לתביעה את הערך המוסף, ולשכנע את השופטים בצדקתו של הלקוח. לחילופין, אם הלקוח של עורך הדין הוא הנתבע, עורך דין טוב יעשה כל שביכולתו על מנת לשכנע את השופטים בצדקת הנתבע. זאת, כמובן, בהסתמך הן על מסמכים והל על הוכחות אחרות שונות.

תביעה פלילית: אם הוגשה כנגד אדם תביעה פלילית, הדבר הנכון ביותר הוא לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין פלילי בתל אביב, או כל עורך דין פלילי איכותי ומיומן שיוכל לסייע לנתבע להפחית את הנזק, או אפילו לצאת זכאי בלא עונש מהתביעה. בכל מקרה, דווקא בעניינים כאלה, חשוב שעורך הדין יהיה מיומן ויכיר את הנושא על בוריו.

כיצד בוחרים עורך דין

בחירת עורך הדין המתאים, בין אם מדובר בבחירת עורך דין לענייני נדל"ן, מומחה בדיני חוזים או עורך דין פלילי בתל אביב, חייבת להתבצע בשום שכל. בראש וראשונה, עורך הדין חייב להיות איש מקצוע המתמחה בתחום הרלבנטי. עורך דין שאיננו מתמחה בנושא שבו הוא מתבקש לייצג לקוח, יסרב ממילא לפנייה. באשר להמלצות – הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לבחור עורך דין עם ניסיון מוכח, ורצוי גם בעל מקצוע שיש לו המלצות של חברים, קרובי משפחה או מכרים שנעזרו בשירותיו הטובים.

מעבר להמלצות, האמצעים הטכנולוגיים המודרניים מאפשרים לבצע בדיקת רקע מהירה על עורך הדין, בעיקר באמצעות האינטרנט – קרי מנועי החיפוש או הרשתות החברתיות. מעבר לכל אלה, חשוב מאד שתיווצר כימיה טובה בין עורך הדין לבין הלקוח. בהעדר כימיה והבנה הדדית, עלול להיווצר מצב שבו הלקוח איננו סומך על עורך הדין שייצג אותו בצורה הנכונה והטובה ביותר. מנגד, עורך הדין איננו בוטח בלקוח, שימסור לו את כל הפרטים. עורך דין פלילי בתל אביב, למשל, חייב לדעת את כל האמת באשר לאירועים שהובילו למצב שבו נמצא הלקוח שלו. אם עורך הדין והלקוח אינם בוטחים איש ברעהו, הסיכויים להעדר הצלחה גדלים במידה ניכרת. המרשם לבחירת עור דין הינו מקצועיות. אמינות, שם טוב ואמון הדדי.