אנו חיים בעידן טכנולוגי שהולך ומתפתח ללא הרף. השאיפה לחדשנות קיימת בכל דבר וככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומשוכללת יותר, כך הדבר מקל על חיינו באופן משמעותי. דוגמה לכך היא למשל הטכנולוגיה בתחום הבית החכם, המאפשרת לנו ליהנות ממגוון פיתוחים וחידושים שמקלים עלינו באופן יומיומי ומשפרים לנו את איכות החיים.

כלים

 

ניתן לראות את הטכנולוגיה של הבית החכם בבתים רבים, כך שבאמצעות שליטה מרחוק כל אחד יכול לשלוט על מגוון מכשירי חשמל שנמצאים בביתו מבלי להפעיל אותם באופן ידני ופיזי כשהוא נמצא בבית. מכיוון שהמכשירים יכולים להתחבר דרך מערכת טכנולוגית מתקדמת, ניתן להדליק את המזגן עוד לפני שאנו נכנסים הביתה, לסגור את תריסי החשמל בבית במידה ועזבנו את הבית כשהם פתוחים ואפילו לצפות במה שמתרחש בבית עם מצלמות אבטחה שמותקנות בו.

חסרונות הטכנולוגיה וחשיפה לעבירות מחשב וסייבר

אין ספק כי כל אותם דברים מעניקים לנו איכות חיים יותר טובה, איכותית ויעילה. אך יחד עם כל היתרונות של הטכנולוגיה ישנם גם מספר חסרונות משמעותיים לכך. מכיוון שכל אותם פיתוחים טכנולוגיים נשענים בעיקר על פלטפורמת רשת האינטרנט, אנו חשופים יותר לפריצות וחדירות אל אותם מכשירים מתקדמים שיש בבית שהאקרים מרחבי העולם יכולים לעשות, קראו על כך באתר https://www.mr-adv.co.il.

כיום ישנם האקרים ופושעים רבים שמבצעים עבירות שונות באמצעות רשת האינטרנט ומסוגלים לפרוץ אל מגוון מכשירים העושים שימוש באינטרנט כמו מחשבים, טלפונים חכמים, מצלמות אינטרנט ועוד וכך לגרום נזקים למכשירים אלה, או לחדור לפרטיותם של האנשים, לאסוף מידע חשוב ולבצע עבירות מרמה ועבירות סחיטה שעלולות לגרום לנזק משמעותי. לעיתים נעשית גם התקנה של תוכנות זדוניות שאוספות מידע אישי או עלולות לגרום נזק למכשירים.

באמצעות המידע שנאסף, שיכול להיות הן מידע אישי והן מידע עסקי, הפושעים (לעיתים מדובר בגבר או באישה שמאחוריהם עומדים גורמים נוספים) מנסים לבצע מעשי סחיטה, תוך איום בפרסום והפצת המידע, כאשר לעיתים מדובר גם במעשי סחיטה מינית ברשת בה הם מאיימים להפיץ סרטונים אינטימיים או תמונות חושפניות והתכתבויות בעלות אופי מיני.

מהו תפקידו של עורך דין לעבירות מחשב וסייבר

אם יש לכם חשד שמישהו פרץ אליכם למחשב או למכשיר אחר, או שקיבלתם הודעות סחיטה ואיומים מאנשים אנונימיים דרך האימייל או דרך רשת מדיה כלשהי, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לייעוץ של עורך דין לעבירות מחשב, עו"ד פלילי המתמחה בעבירות מחשב וסייבר ומאותו רגע לא להמשיך את התקשרות עם האדם או הגורם שפנה אליכם. חשוב לא למהר להיכנע לדרישת האנשים שסוחטים אתכם דרך הרשת, אלא להיוועץ בהקדם עם עורך דין פלילי מומחה בעבירות סייבר ובעבירות מחשב.