ארה"ב היא מוקד משיכה לתיירים מכל רחבי העולם - למטרות עסקים, לקבלת טיפול רפואי, לבקר קרובים או חברים ועוד. ישנם כמובן מי שרוצים להיכנס לארה"ב כדי לעבוד בה, ללמוד או אפילו להעתיק את מרכז חייהם לשם (להשתקע ולעבור לחיות בארה"ב).
אם אתם שייכים לקבוצה הראשונה שצויינה לעיל, ואם אתם מתכוונים להיכנס לארה"ב תוך שימוש בדרכון ישראלי, תצטרכו לצלוח הליך הגשת בקשה וקבלת ויזה לארה"ב, הכולל ראיון באנגלית.

כלים
קרדיט : Istock
קרדיט : Istock

 

האמריקנים עושים מאמצים גדולים על מנת לייעל את הליך קבלת ויזה לארצות הברית. למרות זאת, כל בני 14 - 80, בעלי דרכון ישראלי (שאין להם דרכון נוסף ממדינה שקשורה עם ארה"ב בהסדר המאפשר הליך מקוצר לקבלת ויזה) נאלצים עדיין להגיע לראיון עם נציג מחלקת ההגירה, ראיונות שמתקיימים אך ורק בשגרירות ארה"ב בירושלים ובקונסוליית ארצות הברית בתל אביב. הראיון מעיד על כך שהדרך אל הויזה מתקרבת לסופה - אבל חשוב להיערך אליו נכון כדי שהחוויה כולה - ההמתנה, הבידוק הביטחוני, הכניסה לשגרירות או הקונסוליה, התחנות בדרך אל הראיון והראיון עצמו - תעבור באופן חלק ומוצלח.
לפניכם סקירה שתסייע לכם להגיע מוכנים לראיון:

הגיעו בזמן, עם כל מה שצריך אבל ללא שום דבר אחר

כדי שיום הראיון יעבור ללא תקלות, ותגיעו אל הראיון נינוחים ובמיטבכם, חשוב מאוד להתחיל ברגל ימין. אל הראיון מגיעים לאחר הגשה המקוונת של טופס DS-160, תשלום האגרה וקביעת מועד. חשוב מאוד להגיע ביום ובזמן שנקבע לכם - אם תגיעו מוקדם תאלצו להמתין מחוץ למבנה השגרירות או הקונסוליה עד שיתחיל הטיפול בקבוצת מבקשי הויזה אליה אתם שייכים מבחינת שעת ההגעה המתואמת לכם. מצד שני, אם תגיעו מאוחר יכול מאוד להיות שלא תוכלו לעבור את הראיון באותו יום ותצטרכו לתאם מועד נוסף ולהגיע שוב, על כל הטרחה הכרוכה בכך (שעשויה להיות גדולה מאוד, בוודאי אם אתם מגיעים מרחוק).
עניין חשוב נוסף עליו יש לתת את הדעת כדי למנוע בעיות מיותרות ביום הראיון הוא להקפיד להגיע בדיוק עם מה שתזדקקו לו וללא שום דבר נוסף. לאחר שלב הבידוק הביטחוני, תורשו להיכנס אל השגרירות או הקונסוליה כשהמסמכים הרלוונטיים בלבד ברשותכם. לא תוכלו להכניס תיקים, מטריות או כל פריט אחר כגון אלה. גם את הטלפון הסלולרי לא תורשו להכניס, ואף אחד גם לא יתנדב לשמור עבורכם על הדברים שתידרשו להשאיר בחוץ (אם כי מול הקונסוליה בתל אביב יש מקום המשכיר בדיוק למטרה זו תאים בתשלום לפי שעה). לכן, שימו לב להנחיות שקיבלתם עם קביעת המועד לראיון, וודאו שאתם מגיעים עם כל המסמכים שנתבקשתם להביא (למשל אישור הגשת טופס DS-160, תמונת פספורט מתאימה לדרישות והדרכון שלכם).

מה ישאלו אתכם ואיך כדאי לענות

בדרך כלל, כשהמסמכים והליך הגשתם מתנהלים במקצועיות והמידע שמסרתם תקין וסטנדרטי – הראיון הוא בדרך כלל בסיסי, והוא כולל התייחסות לתכנון הטיול שלכם, מקורות המימון, אורך השהייה והקבוצה הנוסעת. יש אפשרות לעבור את הראיון גם בעברית, רק כאשר נמצאים במקום עובדי קונסוליה המדברים עברית – או בצירוף מתורגמן (עניין שמסבך ומאריך את תהליך הוצאת הויזה). חשוב לדעת, כי במהלך הראיון ייתכן שתתבקשו להוכיח כי יש לכם נכסים או כוונות לחזור לישראל – במקרים כאלה, טוב יהיה אם תצטיידו מבעוד מועד באסמכתאות לרכוש (כמו בית) שיש לכם בארץ, התחייבויות וחוזים, תלושי שכר, וכדומה.

הראיון בשגרירות – כך זה יתרחש

עוד לפני שתופנו לדלפק השגרירות לראיון שלכם, תעברו בידוק ביטחוני ותורשו להיכנס למבנה השגרירות או הקונסוליה, תעברו תחנה בה תמסרו את המסמכים שנתבקשתם להביא (הדרכון, תמונת הפספורט אישור הגשת טופס DS-160 ודף מודפס של הנחיות שקיבלתם מיד לאחר תיאום מועד הראיון). בתחנה הבאה תקבלו אישור כי כל המסמכים הנדרשים הוצגו, ולאחר מכן תמתינו לתורכם לפגוש נציג של מחלקת ההגירה - לשם ביצוע הראיון עצמו.

על אף שאנחנו ממליצים להגיע מוכנים לכל תרחיש, כדאי לדעת שברוב המקרים הראיון יהיה קצר, ויכלול מספר שאלות בסיסיות, כאמור, שמטרתן להעיד על טוהר הכוונות שלכם בביקור בארה"ב. כך למשל תשובותיכם לשאלות על עבודה, מגורים, איפה לומדים הילדים וכדומה.

אם במהלך הראיון יתעורר ספק בנוגע לתכניותיכם להישאר בארה"ב, סיבת הביקור או טוהר הכוונות שלכם – ייתכן שהפקת הויזה שלכם תעוכב או תישלל – ועל כן, חשוב להיערך היטב לקראת הראיון, להגיע בליווי כלל המסמכים שאולי תתבקשו להציג, ולספק תשובות קצרות, רהוטות וכנות, בנוגע לביקור שאתם מתכננים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.