גרמניה נחשבת לאורך העשורים האחרונים לאחד היעדים המועדפים באירופה עבור ישראלים רבים. בין אם לצורכי טיול, לימודים ואף מגורים ארוכי טווח. סיבה לכך ברורה מאוד, גרמניה נחשבת לאחת המדינות הזולות למחייה, עם תרבות ענפה, חיי לילה מדהימים וערים משוגעות. אם אתם מתככנים טיול לגרמניה – בקרוב תצטרכו ויזה. אם כך, מהי הויזה החדשה ומהו התהליך לקבלת אותה?

כלים
הויזה החדשה לגרמניה
הויזה החדשה לגרמניה

גרמניה – תרבות, בירה, טיולים, היסטוריה וחיי לילה

כמעט כל תייר ישראלי יכול למצוא את שאהבה נפשו בטיול לגרמניה. בין אם מדובר בטיסה עם חברים לאוקטוברפסט, טיול שורשים בעקבות מלחמת העולם השנייה והשואה או פשוט טיול ברחבי התרבות וההיסטוריה הענפה של גרמניה. לכל אלו מצטרפים כמובן גם המגוון הקולינרי, חיי הלילה המטריפים וכמובן כל זה במחיר אטרקטיבי למטייל הישראלי.

הויזה החדשה לגרמניה

נכון לסוף שנת 2022 תיירים ישראלים אשר נכנסים לגרמניה אינם זקוקים לויזה. כיום, כל תייר שנכנס למדינה מקבל אשרת שהייה לתקופה של 3 חודשים בעת החתמת הדרכון בביקורת הגבולות. אך, המצב הזה צפוי להשתנות בקרוב מאוד.

בסוף שנת 2023, מתוכננת להיכנס לתוקף הויזה החדשה לאירופה, כך שכל אזרח זר יזדקק לקבל ויזה לגרמניה טרם ההגעה למדינה. חשוב לציין, כי במקור תוכננה החלת הויזה כבר בשנת 2021, אך הדבר נדחה. כרגע הצפי להתחלת השימוש בויזה לגרמניה הינו נובמבר 2023, אך ייתכן כי זהו לא יהיה התאריך הסופי ואנחנו עושים לראות גם עיכובים נוספים.

ETIAS בהרחבה

ETIAS הינה מערכת אלקטרונית של מידע והרשאות לצרכים של ביקורת כניסה של זרים לתוך גבולות היבשת האירופאית. מדובר באשרת כניסה, שכל מי שאינו אזרח המדינות הדורשות ויזה לאירופה יזדקק לקבל בטרם הכניסה ליבשת.

מטרתה העיקרית של ה-ETIAS הינה לפקח על הנכנסים לגרמניה ולוודא כי הם אינם חורגים מתקופת השהייה המותרת של 90 ימים לתקופה של 180 ימים. כל זאת במטרה להוריד את רמות הפשיעה ואת כמות המהגרים הבלתי חוקיים שנכנסו למדינה בעשור האחרון.

ההסכם בין מדינות אירופה שחשוב להכיר

אחד הדברים החשובים שיש לדעת על הויזה לגרמניה הינה העובדה שבפועל זוהי ויזה כללית לחלק ניכר מאוד של מדינות אירופה. בפועל, בעת קבלת ויזה לאירופה ניתן לכם אישור להיכנס לכמעט כל שאר מדינות האיחוד. כמובן שגם ההפך הינו נכון, אם קיבלתם ויזה למדינה אירופאית אחרת הדורשת ספציפית ETIAS, תוכלו בעזרת האשרה הזו להיכנס גם לגבולות גרמניה.

נכון לעכשיו, מרבית מדינות אזור שנגן יידרשו קבלת ויזה, ניתן למנות את אירלנד, בולגריה, בריטניה, קרואטיה ורומניה כמדינות אשר לא ידרשו את הויזה החדשה.

איך מוציאים ויזה לקראת הטיול בגרמניה?

במסגרת התהליך תדרשו למלא טופס ובו מספר קטגוריות. השלב הראשון הינו מידע אישי בסיסי כמו שם, תאריך לידה, מין ואזרחות. בהמשך הטופס תדרשו למלא את מטרת הטיסה, מקום לינה, משך שהייה המתכוננת ומדינות נוספות בהן תבקרו. במקרים מסוימים תדרשו להוסיף גם מידע רחב יותר כמו עיסוק, השכלה, מידע אודות עבר פלילי ואף מצב רפואי.

כל תהליך המילוי צפוי לארוך כ-10 דקות. בסיום המילוי, תדרשו לשלם אגרה, שצפויה להיות סמלית, אך עדין לא ברור במדויק על כמה תעמוד.

תהליך בחינת הויזה צפוי לקחת עד 48 שעות, שבמהלכם ישלח אליכם מייל עם המאשר את קבלת הויזה לטיול בגרמניה. מהפרסומים השונים, נראה כי תהליך הוצאת הויזה צפוי להיות נגיש, פשוט ומהיא. כל התהליך יתבצע באופן מקוון ללא צורך לצאת מהבית.