הארות והצללות מאפשרות לפסל ולעצב את הפנים כדי להשיג מראה צעיר, זוהר ונחשק. איך עושים זאת ובאיזה כלים משתמשים? הנה כל התשובות

 

קונטורינג הוא תחום משנה של עולם האיפור ובשנים האחרונות הוא זוכה להצלחה מעוררת הערכה. במילים פשוטות, מדובר על שימוש בשתי טכניקות משלימות – הארות והצללות – כדי לפסל ולעצב מחדש את תווי הפנים. בפועל, זה אומר שמחשיכים או מאירים אזור מסוים וכך משיגים את האשליה האופטית הנדרשת. בין היתר, ניתן להשתמש בטכניקת קונטורינג כדי להדגיש תווי פנים מחמיאים וכמובן להעלים פגמים.

קונטור הוא כלי עיקרי לפיסול ועיצוב הפנים כי אפשר ליישם אותו גם בצורה עצמאית. אם רוצים להשיג בסיס טוב לאפקט קונטורינג אופטימלי, כדאי לנקות את עור הפנים ולאחר מכן ליצור שכבה אחידה עם מייק אפ או פריימר. בהמשך, כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף הצללות לאזורים השקועים ולהדגיש את האזורים הגבוהים.

איך בוחרים את הגוון לפיסול ועיצוב הפנים?

כפי שאפשר להבין, נקודת המוצא מאחורי קונטורינג היא שהצללות יוצרות אפקט שמדגיש אזורים שקועים והארות עושות את ההיפך. כך אפשר לחטב את הפנים של גברים ונשים כאחד וליישם את השיטה בטווח רחב של גילאים. בנוסף, זו שיטה בעלת ערך פרקטי כי היא מאפשרת לעצמות הלחיים להיראות בולטות או שקועות – בהתאמה אישית ולפי המטרה שאותה מעוניינים להשיג.

על אף האמור לעיל, התנאי לפיסול ועיצוב הפנים הוא לבחור את הגוון המתאים. כאן פחות חשוב באיזה אזורים מוסיפים הצללות ואת מה בוחרים להאיר, כי הדגש הוא על גוון שבו משתמשים בשביל למנוע עומס ויזואלי. ברוב המקרים, ההמלצה היא לבחור גוון בהיר מעט יותר מהגוון של המייק אפ אם רוצים לבצע הארה – ולמצוא גוון כהה יותר ב-3 גוונים מהגוון של המייק אפ אם רוצים לבצע הצללה.

ניתן כמובן לנסות כמה גוונים באותו אזור לפני שמחליטים באיזה מהם להשתמש עבור קונטורינג של שאר הפנים. במידה ועדיין מתלבטים, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע או לשאוב השראה מקטלוג איפור שיש באתרי אינטרנט ובמכוני הקוסמטיקה השונים.

כל הכלים שעוזרים לבצע קונטורינג

כלים מתאימים ויעילים מגבירים גם הם את היעילות של קונטורינג ואת העמידות של מוצרי ההצללה וההארה. בארגז הכלים של מאפר מקצועי יש למשל מברשות מסוגים שונים, ספוגיות רכות לטשטוש וסט שמאפשר לבצע גם הצללות רטובות וגם הצללות יבשות. אחרי שמסיימים להאיר או להצליל את האזורים המבוקשים, מה שנשאר הוא לטשטש את המעברים בין הגוונים בצורה טובה, הדרגתית וסבלנית.

לסיכום, טכניקות הארה והצללה מרוכזות בשיטת קונטורינג ומוכיחות את עצמן בכל מה שנוגע לפיסול ועיצוב הפנים. אם רוצים להשתמש בטכניקה הזו כדי להשיג מראה זוהר ונחשק, צריך לבחור את הגוון המתאים והכלים הנכונים.