לקראת הקיץ משחררות יצרניות האיפור את מראות היופי לעונה החמה. רצ"ב 2 מראות האיפור כפי שהשתקפו בחברת בועז שטיין ובחברת שיק.

קיץ 2019 -איפור: בועז שטיין  (צילום ניסים פרץ)
קיץ 2019 -איפור: בועז שטיין (צילום ניסים פרץ)

bazooka lips – בועז שטיין, קיץ 2019

במרכזו של מראה קיץ 2019 של גורו המייקאפ בועז שטיין ניצבות השפתיים הוורודות. מדובר בגוון מג'נטה עז שנע בין גוון פוקסיה עוצמתי לבזוקה ומתאפיין בפירותיות קיצית מרעננת.

מג'נטה – הידעתכן כי חברת ״סימפסון, מאוול וניקלסון״ הלונדונית הייתה למעשה הראשונה לשווק את הצבע הקרוי מג'נטה?  את השם לצבע האמור העניק לו הכימאי אדוארד צ׳יימברס ניקלסון ב–1859, על שם קרב מג'נטה, שהתנהל בצפון איטליה ב–4 ביוני של שנת 1858 בין כוחות אוסטריים וכוחות צרפתיים וסרדיניים כחלק ממלחמת אוסטריה־סרדיניה.

"מראה השפתיים הפירותי משהו מתאים לבהירות ולכהות עור כאחד", מציין בועז שטיין ומבאר: "בהירות עור ובעלות שיער בגוון בלונד בינוני יזכו במראה נוכח ומרשים בעוד ששחומות עור ובעלות גוון שיער חום עד כהה יזכו בזכות המג'נטה למראה מטופח ומוקפד. עם זאת זכרו, בבואכן להשתמש בשפתון בגוון מגנטה, מומלץ להפחית באיפור הפנים ולהשאיר את השפתיים כנקודת הצבע החזקה ביותר וזאת בכדי להימנע ממראה מוגזם, ליצני או סתם מתאמץ.

בנוסף חשוב לציין כי מריחת שפתון דומיננטי שכזה חייבת להיעשות באופן מדויק ונכון ולכן מומלץ למרוח את השפתון מעל שפתיים ששורטטו ונמשחו קודם לכן בעיפרון תוחם בגוון תואם, כדי לשמור על דיוק ועמידות לאורך זמן. בשימוש שפתון בגוון שכזה מומלץ כי העיניים תקבלנה התייחסות מנימלסטית ולכן במראה הנוכחי הקפדתי על תיחום העין בעפעף העליון בלבד (אייליינר שחור ומסקרה מעבה) כאשר הרקע כולו הוא רך ומוזהב  ותכליתו למתן את העוצמתיות של שפתון המג'נטה".

ליידי פינק של שיק, קיץ 2019

מתחשק לך לבלוט בשטח, אבל את לא בטוחה איך עושים את זה – המותג שיק תמרוקים ממליץ לך לשמור על פנים נקיות ופשוט להוסיף להן ליפסטיק בצבע פוקסיה.

לידי פינק של שיק קיץ (2019 צילום: אסט)לידי פינק של שיק קיץ (2019 צילום: אסט)

רבים אינם יודעים אולם בשנת 1991 קבעה האקדמיה ללשון העברית את המונח ״אָדֹם לִילָכִי" כחלופה עברית תקנית למונח "פוקסיה". מקור השם פוקסיה במילה הגרמנית לשועל — Fuchs (פוּקס). Fuchs הוא שם משפחה גרמני נפוץ למדי, ורצה המקרה שהיה זה שם משפחתו של לאונהארט פוקס - רופא גרמני שהיה אחד ממייסדי מדע הבוטניקה ומחברו של מגדיר צמחים חשוב ובשל כך, קצת יותר ממאה שנים אחר כך, הבוטנאי והנזיר הצרפתי שארל פלומיה קרא לצמח הורוד החדש שגילה בקריבים "פוקסיה" על שמו של הרופא.

"הפוקסיה הניצבת במרכז מראה האיפור לקיץ 2019, כבשה כל חלקה טובה על מסלולי התצוגה שבהם נראו דוגמניות מושלמות בשיער משוך לאחור, באיפור מינימליסטי ושפתיים ורודות שלוכדות את העין. גם האיט גירל הכי מתוקה של הוליווד, אמה סטון, נצפתה לאחרונה בליפסטיק פוקסיה נועז, שביחד עם איפור נקי ושיער במראה מרושל יצרה לוק מעורר קנאה. על מנת להעצים את הגוון הורוד והכובש האישה של "שיק"  מדגישה הלכה למעשה את אחד מכללי הבסיס באיפור כי "מעט זה הרבה"  ולכן אם בחרת בגוון שפתון של פוקסיה - השלימי את מראה העיניים במסקרה לריסים מודגשים ואת מלאכת האיפור חתמי בשימוש בצללית שחורה/אפורה בזווית העין החיצונית על מנת ליצור מראה שקדי של העין", מסכם גל אלטמן – הדמריך הראשי בחברה.