מקדמי אתרים ובעלי אתרים משקיעים מאמצים רבים על מנת להתברג במיקומים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש, אך הבחירה במילות המפתח הנכונות ביותר שבהן ימוקדו המאמצים היא שלב קריטי בדרך להצלחה. אז כיצד בוחרים את מילות המפתח הנכונות? מתחילים מניתוח כוונת החיפוש

כלים
SEO
SEO

מבין השלבים השונים בתהליך מקצועי של קידום אתר – הנקרא גם SEO – ישנה חשיבות רבה למחקר מילות מפתח, המבוצע כבר בתחילת התהליך. כאשר הוא נעשה כראוי, מחקר זה מספק לנו שלל תובנות שיהפכו בהמשך לאסטרטגיות קידום מסודרות ומוגדרות. הבחירה במילות המפתח הטובות ביותר לקידום ובדפי הנחיתה המתאימים להן ביותר היא קשה ומורכבת, אך היא הבסיס לתהליך הקידום כולו ומכאן חשיבותה הרבה.

הגורמים שבהם עלינו להתחשב בעת בחירת מילות המפתח לקידום האתר הם רבים: נפחי החיפוש של המילה במיקוד הגיאוגרפי שבו אנו מקדמים את האתר, מגמות החיפוש המשתנות למילה, רמת התחרותיות בתוצאות החיפוש ועוד. התעמקות בנתונים וניתוח מושכל יאפשרו לנו להתמקד בביטויי החיפוש שצפויים להניב לנו את התוצאות הרצויות, אך מהן התוצאות הרצויות לנו ומהן המילים שישרתו אותן הכי טוב? במאמר זה ברצוננו להתמקד בגורם חשוב המשפיע על בחירת מילות המפתח ודפי הנחיתה – כוונת החיפוש.

כוונת החיפוש היא הסיבה העומדת מאחורי הבחירה של הגולש להקליד שאילתת חיפוש מסוימת (מילת מפתח) במנוע החיפוש. האם הוא מחפש מוצר מסוים? אולי הוא רוצה ללמוד על נושא כלשהו? מה הצורך שעליו נועד לענות החיפוש ואילו מין תוצאות הגולש מצפה לקבל? מומחי קידום אתרים שונים כבר הגדירו ארבעה סוגים של כוונות חיפוש שאליהם ניתן לסווג כל שאילתת חיפוש:


כוונה אינפורמטיבית
חיפוש אחר מידע בנושא מסוים, כגון "חינוך ילדים" או "המהפכה הצרפתית" למשל, בכוונה לקבל מאמרים ומדריכים רלוונטיים.

כוונה ניווטית
חיפוש אחר אתר מסוים, כגון "פייסבוק" או "CNN". במקרה זה הגולש רוצה רק להגיע לאתר עצמו וככל הנראה הוא לא יתעניין בתוצאות חיפוש אחרות שאינן האתר המבוקש.

כוונת קנייה
חיפוש אחר מוצרים או שירותים לקנייה, כגון "נעלי עקב" או "קסדה לאופניים". הגולש רוצה לקנות באופן מקוון והוא מחפש את המוצרים שבהם הוא מעוניין באמצעות מנוע החיפוש.

כוונת מחקר שוק
חיפוש אחר מידע לגבי מוצרים, כגון "מכונת כביסה חסכונית" או "האוזניות הכי טובות". הגולש מעוניין לקנות, אך לא בשלב זה, כרגע הוא רק מחפש מידע על המוצר והוא מצפה לקבל השוואות מחירים, המלצות, ביקורות ועוד.
אם כך, כאשר אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח, עלינו להבין אילו מילות מפתח משתייכות לכל סוג של כוונת חיפוש ולהחליט אם כדאי לנו להופיע בתוצאות החיפוש שלהן. חשוב לזכור שהמטרה העיקרית של גוגל היא להציג לגולש תוצאות רלוונטיות שיענו בדיוק על כוונת החיפוש שלו, ולכן עלינו להבין מה גוגל רוצה ולהתאים את אסטרטגיית הקידום שלנו לכך. עלינו לנתח את תוצאות החיפוש של המילה על מנת להבין מהי כוונת החיפוש שגוגל מזהה: אם מופיעים דפי מוצרים רבים, כנראה שגוגל מזהה את שאילתת החיפוש כנובעת מכוונת הקנייה, והמשמעות היא שיהיה לנו קל יותר להתברג בין שאר התוצאות עם דף מוצר רלוונטי ופחות עם מאמר מהבלוג שלנו למשל. בדומה לכך, אם תוצאות החיפוש מלאות במדריכים מעמיקים ומקורות מידע איכותיים, יהיה עלינו לקדם דף דומה באתר שלנו בעבור מילת מפתח זו. באופן זה לא רק נענה על כוונת החיפוש כפי שגוגל מבינה אותה אלא גם נענה על הצרכים של הגולשים השונים ונגדיל את הסיכויים להמרה.
נגענו כאן על קצה המזלג בנושא כוונת המחפש ובשימוש הנכון שלו בתהליך קידום אתרים. על מנת לבחור נכון את מילות המפתח הנכונות לקידום באתרכם תצטרכו להיעזר באיש מקצוע מנוסה או ללמוד בעצמכם כיצד עושים זאת נכון במסגרת קורס קידום אתרים איכותי שעליו תוכלו לקרוא כאן

https://www.seo-simple.co.il/seo-course