שטיחים או קרמיקה? שאלת השאלות לאלו המעוניינים לעצב את סביבת העבודה והמגורים שלהם.

כלים
שטיחים או קרמיקה
שטיחים או קרמיקה

האם שטיחים מהווים את הפתרון האידיאלי לסביבות משרדיות? האם קרמיקה מתאימה רק למרחבי מגורים בהם מתגוררים גם ילדים ובעלי חיים? האם ניתן לשלב בין שני אלו? מהם היתרונות והחסרונות של שני חיפויים נהדרים אלו? זה הזמן לבדוק.


שטיחים מול קרמיקה - יתרונות וחסרונות
שטיחים מהווים פיתרון אידיאלי לסביבות הנדרשות לרמת אקוסטיקה גבוהה במיוחד כמו חדרי ילדים ומשרדים.
השטיחים מצליחים ללכוד את רחשי החלל ולספק מדרך שקט.
מנגד, הם דורשים תחזוקה גבוהה, שאיבה יום יומית (בעיקר כאשר מוצבים במרחבים ציבוריים) והם עלולים לספוג אבק ולכלכוך בתדירות גבוהה.


למי מומלץ?
רק לאלו, היכולים לתחזק אותם באופן שוטף.


יישום אפשרי?
ניתן לשלב שטיחים על גבי קרמיקה באופן שמצליח גם ללכוד את רעשי המרחב וגם לספק מדרך רך. ניתן לשלב שטיח ארוך, ש"רץ" לאורך מזדרון כניסה למשרד, ושטיח לצד מיטה או ספה.
שטיח, שמוצב בסלון מהווה מוטיב, שמאפשר לתחום ולהגדיר את החללים השונים, והוא בהחלט תוספת ברוכה בכל עונה. קיימים שטיחים המתאימים לעונת הקיץ, והם עשויים מבד באריגה שטוחה, דרך נוספת היא לבחור בשטיחי PVC שמספקים מדרך רך, קלים לניקוי, ומוסיפים חן לחלל.  מנגד בחורף, תמיד אפשר להתפנק בישיבה על שטיח "שאגי" רך ונעים, שיוסיף עיצוב מסוגנן וחמים למרחב.

קרמיקה מול שטיחים - יתרונות וחסרונות
קרמיקה הינה הריצוף הנפוץ ביותר, והיא מומלצת מאוד באזור האקלים הים תיכוני- מדברי בישראל.
הקרמיקה, אינה סופגת חום, קלה מאוד לתחזוקה, ושומרת על מראה חדיש לאורך זמן.
קיימים סוגים שונים של אריחי קרמיקה, שנבדלים בגודל וברמת הגימור, כל אלו גם יבואו לידי ביטוי במחיר.
אם כן, היתרון המרכזי של הקרמיקה בה לידי ביטוי בהתאמה המושלמת שלה למרחבי הפנים והחוץ.
היתרון השני בא לידי ביטוי ברמת הגמישות הגבוהה- על אריחי קרמיקה ניתן לפרוס שטיחים או כל חיפוי בד אחר.
מנגד, גם בקרמיקה, כמו בכל דבר אחר יש אופנה. ישנן תקופות שבהן יש עדיפות לגוונים בהירים, וישנן תקופות שרמת הגימור "בטון מוחלק" מהווה את המילה האחרונה. הקרמיקה, באיזשהו מקום מגבילה את החלל ועוצרת את הזמן שלו. זוהי השקעה לטווח ארוך, שדורשת בחירה נכונה.


לאיזו סביבה יתאים כל משטח?
קרמיקה תתאים לסביבות, הנוטות לצבור אבק ולכלכוך באופן תדיר. מרחבי חוץ, מרחבים בהם שוהים בעלי חיים, ומרחבים, החשופים לתנאי אקלים חם. לעומתה, כאשר מעוניינים לשמור על אווירה שקטה ואנטימית בחלל, ליצור חיץ בין מרחב הפנים ומרחב החוץ ולשמר את רמת התרמיות בחדר מומלץ לבחור דווקא בשטיחים, שידועים כממסכי רעש ומהווים מדרך רך. אם ניתן, כדאי ומומלץ לשלב בין שטיחים לקרמיקה במרחבים השונים, וליהנות מהיתרונות של שני אלו במקביל.