הותמ"ל החליטה בישיבתה ב -24.10.18  על הפקדתה של תכנית להרחבת הישוב  שיבלי,  הנמצא על המורדות המזרחים של הר תבור,   בהיקף של 630 יח"ד.

הדמייה
הדמייה

 

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה  בישוב שיבלי נכון לסוף שנת 2017 יש כ- 5,900 תושבים. שטח התכנית כ- 230 דונם  והיא מציעה הרחבה של היישוב שיבלי מצפון ממערב וממזרח לשטח היישוב הבנוי, על מנת לתת פתרונות דיור בישוב למחוסרי דיור או למשפרי דיור. התכנית חלה על שטחים בבעלות מעורבת של המדינה ובבעלות פרטית. מגרשי המגורים כוללים 4-6 יחידות דיור בסוגי  בינוי התואמים לטופוגרפיה במקום.  בתכנון בניניים בני  2-5 קומות.

התכנית כוללת חיבורים ליישוב הקיים  באמצעות שבילים ודרכים, שטחי ציבור שכונתיים וכלל יישוביםלפי דרישות תכנית המתאר.

רשות מקרקעי ישראל מקדמת את התכנית  באמצעות מתכננת מרחב צפון- עידית הוברמן, החברה המתכננת תכנון נוף- מירב לוי ואדריכל יאיר אביגדור.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י בירך על החלטת הועדה וציין כי מדובר בחלק ממאמצי רמ"י לתכנן באופן מפורט הרחבות ביישובי המיעוטים על מנת לתת מענה למצוקת הדיור הקיימת במגזר. התכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית ותאפשר תמהיל של מגורים, שטחי ציבור, שטחי מסחר ומבני ציבור באופן שיתרום לאיכות החיים בישוב וישפר אותה.