בימינו כאשר ההוצאות השוטפות שלנו גבוהות בהרבה מההכנסות, אנו מחפשים דרכים שונות להרוויח כסף מהצד. יש הפונים לשוק הנדל"ן, אך לשם כך יש צורך בהשקעת סכומי כסף התחלתיים גבוהים מאוד. יש הפותחים עסק עצמאי משלהם, אבל גם הוא זקוק לתחזוקה מתמדת ולהוצאות גבוהות כמו תלושי משכורת לעובדים, ארנונה על השכירות ועוד. רבים מוצאים מכרה זהב של ממש במסחר בשוק ההון. ההשקעות ההתחלתיות בו אינן גבוהות, והוא מאפשר לייצר רווחים קבועים. עם זאת, כל ההתחלות קשות וכדי לדעת לסחור, יש צורך לקבל הכשרה מתאימה.

 

סוחר מתחיל? אלה כמה דברים שאתם צריכים לדעת

חש כבר בהתרגשות האוחזת בך לקראת ביצוע העסקה הראשונה שלך? אל תמהר. במסחר בשוק ההון יש לפעול באופן מחושב. כך תבצע מסחר בשוק ההון בדרך בטוחה יותר:

לסחור בווליום חריג – ווליום הוא מחזור המניות אשר נסחרות ביום מסוים, והוא מאפשר לנו לבחון את ההתעניינות במניה. כאשר יש ווליום חריג, סימן שההתעניינות במניה הולכת וגוברת. דבר זה אומר שכסף חדש נכנס למנייה, וכי כדאי לעקוב אחריה ולהשקיע בה.

סוחרים עם המגמה – בשוק ההון יש שתי מגמות עיקריות – עליה או ירידה, וכדאי לסחור בהתאם לכך. לדוגמה, אם אנו סוחרים בבורסה האמריקנית, אנו מסתכלים על 3 המדדים הגדולים – S&P500, דאו ג'ונס והנאסד"ק. אם במדדים האלה נצפית מגמת עלייה, כדאי לסחור ללונג, כלומר לקנות את המניה במחיר נמוך ולקנות אותה במחיר גבוה יותר. מנגד, אם מגמת העלייה יורדת, כדאי לבצע שורט – כלומר, למכור את המניה במחיר גבוה ואז לקנות אותה. מתרגלים על תוכנת דמו – לפני שאתם מתחילים לסחור בפועל, מומלץ להשתמש במערכת דמו אשר תאפשר לכם לתרגל את העסקאות שלכם מבלי לבזבז כסף. כך תוכלו להכיר לעומק את הממשק שעמו אתם עומדים לעבוד, לבחון את העסקאות שביצעתם, ללמוד מהטעויות ולהתחשל לקראת העסקאות האמתיות. להגביל את הסיכון – זה לא סוד שכמו שאפשר להרוויח במסחר בשוק ההון כך גם אפשר להפסיד בו, אך בניגוד לקזינו או לרולטה, בשוק ההון אתם יכולים לקבוע איזה סכום תהיו מוכנים להפסיד על כל צרה שלא תבוא.

לפיכך, גם אם מצאתם מניה משתלמת להשקעה, כדאי להגביל אותה באמצעות פקודת הגנה, כדי שלא תפסידו את כל הסכום. למצוא את העסקה האיכותית – במסחר בשוק ההון האיכות חשובה יותר מהכמות. מוטב להשקיע ב-1-3 עסקאות משתלמות שיניבו רווחים לטווח הארוך, ולא "להתפזר" להשקעות בעסקאות רבות, בעוד חלקן בלתי איכותיות. ללמוד מאחרים – יכולת מסחר טובה אינה תורשה גנטית. כדי להיות סוחר מיומן דרוש ניסיון רב, אך לפני הכול יש צורך בהכשרה מקצועית. לפיכך, אם אתם מעוניינים לסחור בשוק ההון ולהרוויח מכך, חשוב לפנות לאנשי מקצוע המבינים בתחום. לפעול לפי תכנית פעולה מסודרת – לכל צורת מסחר יש תכנית פעולה מאורגנת ולפיה יש לפעול. אם תעבדו לפי הכללים והסייגים שהצבתם לעצמכם, לא תתפתו לקחת סיכונים מיותרים ולהשקיע במניות בלתי אטרקטיביות.

עם מסחר שוק ההון השמים הם הגבול

מסחר נכון בשוק ההון יכול לפתור בעיות כלכליות רבות. ככל שתצברו יותר ניסיון ותתחילו להרוויח מאות ואלפי שקלים בחודש, תראו איך אט אט נפתחות בפניכם אפשרויות שכלל לא ידעתם שהן קיימות. החל מסגירת חובות קטנים, דרך טיולים בארץ ובעולם ואפילו רכישת רכב חדש או דירה במקום חלומותיכם. אולי בתחילת הדרך היעדים האלה ייראו לכם בלתי אפשריים, אך ככל שתתעמקו יותר בעולם המסחר, כן תלמדו להרוויח יותר בפחות זמן.