המועמד לראשות העיר ויו"ר סיעת רק במועצת העיר משה קונינסקי, "השבוע התפרסמו תוצאות התמונה החינוכית הארצית, ובכללן, כמובן תוצאות התמונה החינוכית של תלמידים כרמיאל. תלמידי כרמיאל ממוקמים במקום "טוב באמצע" בטבלה הארצית, אבל אני שואף להביא את מערכת החינוך של כרמיאל להיות מדורגות בין הראשונות בארץ"

כלים
מימין לשמאל - הסמנכ''ל רון קוגמן, יו''ר סיעת רק כרמיאל משה קונינסקי, מנכל עיריית רמת גן משה בודגה וחבר מועצת העיר רז טישלר. צילום - יח''צ
מימין לשמאל - הסמנכ''ל רון קוגמן, יו''ר סיעת רק כרמיאל משה קונינסקי, מנכל עיריית רמת גן משה בודגה וחבר מועצת העיר רז טישלר. צילום - יח''צ

 

"השבוע התפרסמה בתקשורת "התמונה החינוכית" של מערכת החינוך הארצית, שמציגה ירידה ל כ 1% באחוז הזכאים לבגרות מ כ 76% בתשע"ו לכ- 75% בתשע"ז, כרמיאל עדיין לא נמצאת ברשימת הערים המצטיינות בארץ, ושם אנו רוצים להיות" אמר משה קונינסקי והוסיף, "ילדי כרמיאל צריכים לקבל את המקסימום האפשרי ממערכת החינוך העירונית".

יו"ר סיעת רק במועצת העיר והמועמד לראשות העיר משה קונינסקי אמר במפגש עם פעילים במטהו, "החינוך הוא העתיד של ילדינו, הוא שיסלול את מסלול חייהם וישפיע על הדורות הבאים",. לדבריו, "העיר כרמיאל תקנה לכל ילדיה בסיס ערכי וחינוכי, תאפשר הזדמנות ותיתן מענה לכל תלמיד ותלמידה להצליח על פי יכולותיהם ועל פי צרכיהם".

משה קונינסקי יחד עם חבר מועצת העיר רז טישלר אף נפגשו לצורך גיבוש תכנית אב לכל מערכת החינוך בכרמיאל עם איש החינוך משה בודגה המכהן כיום כמנכ"ל עיריית רמת גן ששימש כ 15 שנים כראש מנהל החינוך בעיר רמת גן – אחת הערים המובילות בחינוך בישראל, אדם אשר הצליח לשדרג ולהביא להישגים של מערכת החינוך העירונית. יחד אתם נכחו בפגישה סמנכ"ל עיריית רמת גן רון קוגמן הממונה על החינוך בעיר .

משה קונינסקי הוסיף ואמר, "אנו ניצור חזון חינוכי ו'רצף חינוכי' שיחל בגני הילדים בעיר, דרך בתי הספר היסודיים, משם לתיכונים ועד לאקדמיה. נאפשר לכל ילדי כרמיאל להביא לידי ביטוי את יכולותיהם וכישוריהם הייחודיים ולשם כך, נקים צוות עבודה קבוע – מנהלת חינוך שתכלול אנשי מקצוע, מחנכים, הורים ונציגי עירייה שילוו ויבקרו את יישום תכנית הרצף החינוכי. מעבר לשעות הלימודים, יהיה רצף פעילויות ותעסוקה גם בשעות אחר הצהריים, סופי שבוע, חופשות וחגים הכל ברצף התרחשויות מתוכנן ומתואם בין הגופים השונים הפועלים בעיר".

בנוסף, אמר משה קונינסקי, "יש לנו בעיר צוותי חינוך מעולים. מנהלים, מורים, גננות ואנשי חינוך בלתי פורמלי, כולם טובים, מסורים ומקצועיים בתחומם, אבל אין ספק שהעיר זקוקה לתוכנית כוללת חדשה ורחבה, ולהשקעה מאסיבית בתחום החינוך כדי לאפשר לילדי כרמיאל את המיטב, מגן הילדים ועד לאקדמיה". קונינסקי הדגיש, "אף ילד בכרמיאל לא צריך להרגיש שקיבל פחות או שהיו לו פחות הזדמנויות מלילד באזור המרכז. העובדה כי אף בית ספר של אורט, בכל הארץ, לא נמצא בין עשרת בתי הספר המצטיינים מחייבת אותנו לבדיקה נוספת, האם יש להמשיך את המונופול של רשת אורט בבתי הספר התיכוניים בכרמיאל", הוסיף קונינסקי.

משה קונינסקי, ציין במפגש פעילים, כי בכוונתו, ליזום כאמור תכנית אב לחינוך שתעשה סדר ותהווה מקפצה לתכנון כל מערכת החינוך בעיר כשהנושאים הבולטים בה הינם:

השקעת העירייה בחינוך תעלה ב 20% בתוך 4 שנים נפעל להטמעת HUB " , מרכז חינוכי עירוני" לטובת צוותי החינוך תוקם קרן עירונית למתן מלגות והנחות בחוגים ובקייטנות לזקוקים לכך יינתן דגש לשיתופי פעולה מקצועיים, בין אגודות הספורט בעיר, הקונסרבטוריון, מתנ"סים ובין בתי הספר היסודיים והתיכונים בעיר. נאפשר יום לימודים ארוך בגנים, לכל מי שיבחר בכך, ונפעיל קייטנות גם במוסדות שאינם מקבלים מימון מהמדינה לשם כך.

בהתייחסו לגני הילדים בכרמיאל, אמר משה קונינסקי, "נקטין את מספר הילדים בכיתות הגן, נגדיל את מספר הסייעות ונעודד אותן לרכוש השכלה מקצועית. כמו כן, נדאג , בהדרגה, להעשרת הגנים במחשבים".