המועמד לרשות עיריית כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי, פנה למשרד הבינוי והשיכון בבקשה לצרף את כרמיאל לרשויות המקומיות המאפשרות ומעודדות פרויקטים לפינוי בינוי בעיר. משה קונינסקי, וצוותו טניה מזרסקי הממוקמת במקום השני ברשימתו וחבר מועצת העיר רז טישלר, נפגשו השבוע עם שר הבינוי והשיכון האלוף במיל' יואב גלנט לאחר שקיימו ישיבת עבודה עם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון חגי רזניק, שבה הועלתה האפשרות שעיריית כרמיאל תקדם פרויקט פינוי בינוי בשכונת "המייסדים" (רחובות צה"ל, הגליל, אילנות, מעלה הכרמים ועוד) ותיעזר בקרן להתחדשות עירונית שתופעל בחודשים הקרובים במטרה לקיים את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון מסוגו בכרמיאל

כלים
המועמד לראשות העיר כרמיאל ויו''ר תנועת רק כרמיאל קונינסקי יחד עם שר הבינוי והשיכון  אלוף במיל' יואב גלנט. צילום- יח''צ
המועמד לראשות העיר כרמיאל ויו''ר תנועת רק כרמיאל קונינסקי יחד עם שר הבינוי והשיכון אלוף במיל' יואב גלנט. צילום- יח''צ

 

מפגישתו עם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יצא המועמד לרשות עיריית כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי, עם הצהרה כי, "במידה וכרמיאל תיגש ותפנה לקולות הקוראים לפרויקט, היא תמנה על הרשויות המועדפות להיכנס לתוכנית בסבב הראשון ותוכל ליהנות מכספי הקרן. בנוסף, מפרט משה קונינסקי, כי משרד הבינוי והשיכון, "ירכוש כבר השנה עוד 3-4 דירות בכרמיאל עבור דיור מוגן לאוכלוסיות נזקקות".

יצוין כי, הכרזה על שטח כעל מתחם פינוי בינוי היא חלק ממדיניות ההתחדשות העירונית בערים המיועדת למתן פתרון לבעיות הנגררות בעקבות תהליך הפירבור. מדיניות זו פותחה בעקבות התמעטות השטחים הפתוחים מחוץ לערים, קריאת גופי התכנון לציפוף הערים, וחוסר היכולת לטפל במרקמים עירוניים מתדרדרים. ההכרזה על שטח כעל מתחם פינוי בינוי נעשית על מנת לעשות שימוש יעיל יותר בקרקע ועל מנת לאפשר עתודות מגורים תוך שמירה על שטחים ירוקים בעיר ועל מנת לשפר את תדמית העיר.

בנוסף, בשטחים המוכרזים כמתחמי פינוי בינוי מבוצעת בדרך כלל הריסת המבנים ובנייה מחדש של שכונה צפופה יותר ובעלת תשתיות משופרות. בשטחים המוכרזים כמתחמי פינוי בינוי ניתנות תוספות של זכויות בנייה והטבות מיסוי, כגון: פטור מהיטל השבחה. כל אלה מעודדים התקשרות בין היזמים לדיירים במתחם שייהנו משדרוג הנכסים שלהם. בנושא זה, יש לציין כי בעיר כרמיאל עד היום לא בוצע עד כה כל פרויקט של התחדשות עירונית - לא במסגרת תמ"א 38 ולא במסגרת פינוי בינוי.

המועמד לרשות עיריית כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי, אומר, "תהליכי התחדשות העירונית מאפשרים להחיות מרקם עירוני ישן ומנוון, באמצעות בנייה חדשה בתוך הסביבה העירונית הבנויה. הבנייה החדשה מהווה הזדמנות להכניס לאזור שימושי קרקע חדשים, להכניס דיירים חדשים (אשר ימתנו את התבגרות האוכלוסייה), וגם להביא לניצול יעיל יותר של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ולשמירה על שטחים פתוחים".

"בכרמיאל", הוסיף קונינסקי, "ישנן מספר שכונות שבעזרת פרוייקט זה נוכל, ללא ספק, להפוך אותן למקור משיכה לצעירים ולהחזיר אותן להיות מקום מגורים אטרקטיבי, בכללן שכונת המייסדים, רחוב צה"ל, רחוב הגליל, מורד הגיא ומקומות נוספים בעיר".

"הכנת תכנית לפרויקט מסוג פינוי-בינוי", אמר קונינסקי, "דורשת התייחסות מקצועית גם להיבט התנועה והחניה ולשירותים העירוניים הניתנים ידי מוסדות ציבור בסביבת המתחם, גם לשטחים הציבוריים הפתוחים הסמוכים וזאת מכיוון שהפרויקט ישרת מספר תושבים רב יותר, ויש לאפשר להם לקבל שירותים עירוניים אלו בצורה איכותית וראויה".

משה קונינסקי, מדגיש עוד בדבריו, "עם האישור הצפוי של השימוש בכספי 'הקרן להתחדשות עירונית' לביצוע פרויקטים של פינוי בינוי, נפנה למשרד השיכון ונזכרה לאוזן קשבת ולשיתוף פעולה בקידום ההתחדשות העירונית בעיר".