ביזמת היחידה למניעת התנהגויות סיכון במועצה האזורית זבולון ומנהלת החינוך הבלתי פורמלי, התכנסו השבוע הורי תלמידי כיתות ז'-י"ב מקיבוץ יגור למפגש במסגרתו למדו על תרבות הבילוי והפנאי של בני הנוער.  במהלך הסדנה הרצה רן בראון, עובד סוציאלי ומנהל מכון "מתבגרים", בפני ההורים על נתוני השימוש באלכוהול וסמים בקרב בני נוער והקשר בינם לבין הרשתות החברתיות, תוך העברת מסר לחשיבות הגברת מעורבותם

כלים
מתוך הסדנה בנושא תרבות הבילוי והפנאי. צילום - זיו ויינגרם
מתוך הסדנה בנושא תרבות הבילוי והפנאי. צילום - זיו ויינגרם

 

בהרצאתו הדגיש רן בראון את האלכוהול כמוטיב מרכזי בתרבות הבילוי, היעדר היכולת של מתבגרים לשתות שתיה מבוקרת והסיבות לעלייה הדרמטית בשיעור השימוש בסמים בקרב מתבגרים. כמו כן, במהלך ההרצאה הובהרה בפני ההורים החקיקה בנושאים אלו והקשר בין רשתות חברתיות וסדרות טלוויזיה לבין סיכון מוגבר לשימוש בסמים.

מנהל היחידה למניעת התנהגויות סיכון במועצה האזורית זבולון זיו ויינגרם סיכם את האירוע ואמר, "העיסוק בנושא סמים ואלכוהול נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. גיוס הורים ללקיחת מעורבות ועידודם לתיווך המציאות לבני הנוער היא הכרחית במציאות של היום במיוחד  לנוכח המסרים המבלבלים וההצפה ברשתות החברתיות".

זיו ויינגרם, ציין עוד בדבריו, כי, "בקיבוץ יגור פועלת סיירת הורים שהחלה את פעילותה לפניי שנה במטרה ליצור קשר אישי, לא שיפוטי ובלתי אמצעי עם ילדים ובני נוער  המצויים במצבי סיכון. נשמח אם יצטרפו הורים נוספים לסיירת על מנת לחזק את החוסן הקהילתי ולצמצם התנהגויות סיכון בקרב ילדים  ובני נוער".