מכירים את התקופות האלה שאתם פשוט מתעצבנים מכל דבר שבן או בת הזוג אומרים לכם? שאתה חסרי אמון? כשלא ממש מתחשק לכם לבלות זמן עם בני הזוג ואתם מרגישים כי אתם שואפים לחיים אחרים?

רגעים כאלה הם לא נדירים והם נחשבים שכיחים בקרב בני זוג ואנשים שמנהלים מערכות יחסים ארוכות טווח.

עם זאת בכדי לדעת האם מדובר בתקופה חולפת או שאם מדובר במקרים של משבר בזוגיות שצריך לשים לב איליו - יש לנקוט בכמה צעדים שגם יובילו לשיפור או במקרה האחר לחשיבה מחדש על הזוגיות שלכם ועל עצמכם והמטרות שלכם.

כלים

 

אז מה עושים כשלא מפסיקים לריב?

עוצרים לרגע ונושמים עמוק – חשוב לעצור לנשום עמוק ולקחת את הדברים בפרופורציות ולהבין על מה חשוב לכם לריב ועל מה לא. שימו לב שאתם לא נלחמים על דברים חסרי ערך ונסו להבין מה עומד מאחורי ההתפרצויות או הכעסים שלכם.

מנסים להבין מה החלק שלכם בעניין – חשוב לדעת מה החלק שלכם בעניין. שאלו את עצמכם: האם אנו כועסים ומתפרצים במהירות? האם אנו לא ממלאים את עולמו של בן הזוג שלנו? האם אנחנו עדיין נמשכים איליו? או שאנו משלים אותו במידת התשוקה והאהבה שלנו כלפיו?.

קוראים – חשוב לנסות ולקרוא כמה שיותר מאמרים מקצועיים אודות מערכות יחסים. נסו להבין קצת יותר את האחר לקרוא מחקרים ומאמרים של פסיכולוגיים ושל יועצים זוגיים שיכולים להקנות לכם תובנות חדשות לגבי מערכת היחסים שלכם.

מתייעצים - התייעצו עם יועץ זוגי ובדקו אם בן הזוג שלכם מעוניין להגיע גם הוא ליעוץ זוגי. כיום ישנן שלל שיטות אשר מקנות לזוגות את היכולת לתקשר בצורה טובה יותר, בעיקר אם קיימים קשיים מסוג זה.

משוחחים - חשוב לנהל שיחות עם בן הזוג הנוגעות למערכת היחסים שלכם. שיחות אלה עליהם להיות רגועות כמה שניתן ולכן לעיתים דרוש מקום ניטרלי כמו: בית קפה, מסעדה או אפילו טיול בפארק הקרוב אליכם שבו תוכלו לנשום אוויר צח ולשוחח.

לסיכום, על מנת להבין האם מדובר בשלב חולף וקשה במערכת היחסים שלכם, או בצורך משווע לטיפול בזוגיות - מה שחשוב הוא לפנות אל יועץ זוגי, לא להעלים עין מבעיות ולהתחיל לחיות חיים מאושרים, איכותיים ונכונים בכל הנוגע למערכות היחסים שלכם.