בעידן שלנו קיימת תחרות רבה עבור כל משרה ועקב כך המעסיקים יכולים להעלות את הדרישות עבור כל משרה, אפילו במידה וכישורים מסוימים הם קישוט בקורות החיים ותו לא.

 

כלים

 

כישורים נדרשים

לפני שתתחילו לקשט את קורות החיים שלכם בכישורים לא מנדטוריים, עליכם לוודא מהן דרישות המשרה אשר אתם מתמודדים עליה.

במידה ואינכם על הדרישות במאת האחוזים, אין זה סוף העולם! עליכם לבדוק שלושה דברים במקביל:

  1. במה כרוכה השלמה זו באופן עצמאי? ישנם הרבה מקומות אשר מספקים הכשרה למשרות שונות ונותנים כלים שונים וייתכן שתמצאו קורס שמקנה לכם את היכולות הנדרשת, כמובן שעליכם לבדוק עלות מול תועלת ולקחת בחשבון את זמן הקורס.
  2. האם דרישה זו היא תנאי הכרחי לקבלה? ישנן דרישות שאינן הכרחיות לקבלה כפי שציינו בתחילת המאמר ומוסיפים אותן על מנת לבצע סינון ראשוני של אנשים עוד לפני שהגישו קורות חיים.
  3. במידה ודרישה זו אינה הכרחית, נסו להגיש את קורות החיים שלכם אך קחו בחשבון שעליכם להיות מוכנים להציע כישורים אחרים על מנת לשכנע את המנהל/ת שאתם אכן כשירים עבור המשרה.
  4. במידה ותגיעו לראיון העבודה ויאמרו לכם שדרישה זו היא הכרחית עבור התפקיד, היו מוכנים עם השאלה הבאה: האם יש אפשרות לבצע הדרכת עובדים בארגון לאחר הקבלה לתפקיד?

במבט ראשון שאלה זו יכולה להישמע לכם לא במקום, אך היא הופכת נפוצה יותר ויותר בגלל השינוי המהיר שקורה בשוק העבודה בשנים האחרונות.

משרות שעד לפני מספר חודשים לא דרשו את כישורים מסוימים, כעת לפתע דורשים אותם, ולרוב אלו יהיו כישורים אשר עוסקים בטכנולוגיה כזאת או אחרת (בין אם הכוונה היא שימוש בתוכנת אקסל או בתוכנות יותר מתקדמות ואף שימוש במכשירים חדשים).

תרחישים אפשריים:

במידה וההשלמה אינה יקרה מדי ואינה גוזלת זמן רב ייתכן ותעדיפו לבצע אותה באופן עצמאי מכמה סיבות: ראשית, ייתכן ומנהלים רבים יידרשו התחייבות מסוימת עבור הכשרה על חשבונם (ובצדק) וביצוע ההכשרה באופן עצמאי תקנה לכם את אפשרות המיקוח על התחייבות כזו או אחרת.

במידה ונבחר באפשרות השנייה, בה אתם בוחרים לגשת לראיון עבודה ללא ההכשרה, עליכם להיות מוכנים לרגע בו תישאלו: מה אתם יכולים להביא עמכם למשרה הזו?

הכוונה היא כמובן לא לארוחת הצהריים, אלא לכישורים שלכם, וכאן אתם מוכרחים להיות מוכנים לשווק כישורים אחרים שלכם בצורה מספיק משכנעת שתגרום למגרעת הנ"ל להתגמד עד להפיכתה ללא רלוונטית.

ובתרחיש האחרון, עליכם להכין את עצמכם להיות מספיק עזים על מנת לשאול זאת ולהבין שאין זו באמת שאלה חצופה.

מנהלים רבים כיום מודעים לדרישות המשתנות בקצב מסתחרר ואכן מוציאים עובדים מהארגון שלהם להשתלמויות שונות כדי שיוכלו לעמוד בדרישות המשתנות.

המנהלים מבינים שזוהי הטבה דו סטרית, כלומר העובדים מקבלים את ההשתלמות על חשבון העבודה וכך הרצון שלהם לתרום לארגון עולה ובכך המנהל מרוויח את העלייה ביעילות.