בבית שיש בו ילדים תמיד יש גם מתוקים, ואף מזווה עם כל הצ'ופרים שמוענקים למי שמתנהג יפה ומכין שיעורי בית. ובכלל, ארוחה בלי קינוח? אין ילד שיעבור לך על זה בשתיקה... אז מה עושים? איך מכינים להם משהו מתוק שיש בו בכל זאת גם ערכים תזונתיים ואף אלמנטים בריאותיים שטובים לילדים ולא כולל רק סוכר וקמח בלי סוף.

כלים
עוגיות טחינה
עוגיות טחינה

מאת סולי

האמנם יש הצעה ראויה? האמת שיש – עוגיות טחינה. אמנם גם לטובת הכנת העוגיות צריך סוכר וקמח לבן, אבל גם טחינה גולמית. הנה כמה עובדות על טחינה שישכנעו אותך ששווה לצ'פר את הילדים עם עוגיות טחינה:

לא תאמיני אבל כבר למעלה מ-6,000 שנים שידוע כי גרעיני השומשום הם מזון בריא בעל ערכים תזונתיים גבוהים ומצוינים. ניתן לקרוא על הכוח הבריאותי המיוחד של הגרעינים כבר בכתבים ובספרי רפואה עוד משחר ההיסטוריה.

בכתבי רפואה מצריים למשל, משנת 1,552 לפני הספירה ואפילו בכתביו של היפוקרטס משנת 400 לפני הספירה, וגם בספרי רפואה סיניים משנות 300 לפני הספירה יש אזכור של ההיבטים הבריאותיים של גרעיני השומשום ועל סגולתם כמקור לאנרגיה טובה לגוף, כבעלי השפעה מרגיעה וכמסייעים למניעת הזדקנות.

חלבון מן הצומח – נחשי מה מסתתר בשתי כפות טחינה גולמית? 6.5 גרם של חלבון! חלבון מן הצומח, לא סתם. שיפור מצב הרוח – הטחינה עשירה בטריפטופן, כלומר בחומצת אמינו חיונית, שהגוף אינו מייצר בעצמו ויכול לקבל אותה רק מן המזון. מדובר בחומר גלם שמייצר סרוטונין במוח והסרוטונין משפיע לטובה על התיאבון ועל מצב הרוח – הוא מקנה תחושה של שובע, מרגיע ומונע דיכאונות מיותרים.

הקלה על כאבים ואפקט הרגעה – בטחינה יש תמהיל של סיבים תזונתיים מיוחדים שנקראים ליגננים. הם נמצאים בזרעי השומשום בכמויות גדולות פי 4 מאשר במזונות צמחיים אחרים. מחקרים רבים שנעשו בנושא מצדו כי יש בליגננים שלל תכונות מעולות לבריאות – הם מקבלים על כאבים ומסייעים להרגעת מערכת העצבים. בהודו, למשל, משתמשים בשומשום כתרופה לכל דבר ועניין להקלה על כאבים. מעבר לכך, הליגננים מפחיתים יתר לחץ דם וגם יש לכם תכונות נוגדות דלקת.

אם לא דיי בכך, הם גם מסייעים במניעה אפשרית של סרטן חלילה. ביי ביי כולסטרול רע – טחינה כל כך נפלאה שהיא אפילו מפחיתה את הכולסטרול הרע בדם. יש בה רכיבים טבעיים בכמויות עשירות שמפחיתות ספיגה של הכולסטרול הרע. חיזוק השלד והשרירים – בשומשום יש כמויות עשירות של סידן ומגנזיום מן הצומח. המינרלים הללו חשובים מאוד לבריאות עצמות השלד ולשם פעילות שרירים ומערכת העצבים. שתי כפות טחינה גולמית משומשום מלא מספקות כ-26% מהכמות היומית של סידן ומגנזיום המומלצת לאדם מבוגר.

הנקודות הללו שכנעו אותך שכדאי להכין לילדים עוגיות טחינה? יש לנו הרגשה שכן... בתיאבון!

עוגיות טחינה טעימות במיוחד! מתכון מנצח של מיקי שמו באתר סוגת

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS