"את חייבת לקחת מגנזיום, לחזק את השרירים, ככה לא ייתפסו לך כל הזמן" אמרה לי חברה טובה.
"מגנזיום?" שאלתי בהיסוס מעושה מתובל בשעשוע, "זו לא מתכת כלשהי?" למען האמת, אני יודעת בערך מה זה מגנזיום ולמה היא הציעה לקחת תוסף כזה. מגנזיום אגב, הוא אכן סוג של מתכת, קלה מאוד, אבל הוא גם רכיב הנמצא במזונות הטבעיים שלנו וחיוני מאוד למגוון תפקודים תקינים של הגוף שלנו.

כלים
תוספי תזונה
תוספי תזונה

 

 

נהיה מאוד פופולרי להציע תוספי תזונה או פשוט ליטול אותם על בסיס אבחנה עצמית. לא שזה רע, חלילה, לרוב אין עם זה שום בעיה. כמו עם הרבה ויטמינים ורכיבים טבעיים, אם יש עודף כלשהו, הוא פשוט יוצא מהגוף כפסולת. עם זאת, זה לא תמיד כך וכן לחשוב לבחון כל מקרה לגופו וכל רכיב או תוסף למאפייניו הספציפיים ומה הוא עושה בגוף - אם בכלל יש לזה השפעה כלשהי.

מחקרים רבים טוענים, למשל, שרוב האפקטים נוצרים כתוצאה מתופעת הפלסבו - אנחנו מאמינים וחושבים שזה עוזר, אז זה עוזר. נושא מורכב ולא ממש ניתן לבדיקה או הוכחה גורפת כלשעצמו, לכן קטונתי מלהיכנס אליו. השורה התחתונה עם זאת, היא אם זה עוזר, אין שום סיבה להתווכח. הרי זה מה שחשוב בסופו של יום - להרגיש טוב יותר.

אם נתמקד במגנזיום, הן כיסוד כימי מתכתי המצוי בטבע ומינרל חשוב בגוף האדם והן כתוסף תזונה יחסית מוכר ופופולרי בשוק, יש לא מעט דברים שניתן ללמוד לגביו. מגנזיום הוא כאמור מתכת קלה מאוד (משקלו כחצי משל אלומיניום), אך במקביל חזקה מאוד. צבעו לבן-כסוף ועשוי להיות דליק מאוד במצבים מסוימים. למשל, במצב אבקתי, כאשר נפגש בלחות, הוא מתלהט ומתלקח במהירות באור בהיר ובוהק במיוחד.

גם כאשר מגיע בצורת רצועות דקות קל להדליקו וקשה לכבותו. תרכובות שונות של מגנזיום, למשל מגנזיום חמצני, הן חלק אינטגרלי ומרכזי בתעשיות לייצור כלי פלדה וברזל, מלט, זכוכית ועוד מתכות. שימושים נוספים של המגנזיום הם גם יצירת מבזקים למצלמות (בעיקר בעבר) בשל אורו הבהיר החזק, חומר משלשל עדין לשימוש רפואי, פצצות תאורה וחומרי נפץ, חומר בערה וכאבקה אפילו מסייע לאתלטים מתחום הרמת המשקולות להיטיב את אחיזתם לאחר שפשוף האבקה על ידיהם.

בגוף האדם, למגנזיום חשיבות גבוהה מאוד וחוסר בו עשוי לגרום דיסאוריינטציה ובלבול, מגוון בעיות שרירים כמו התכווצות, נוקשות, רעד ועוד, כאבי ראש ובעיות עיכול (שלשול/עצירות/בחילות) ואף מוות במקרים קיצוניים. כאשר נוטלים תוסף מגנזיום, זה לרוב על מנת לשפר או לחזק את הפעולות שבהן הוא אמור לעזור בגוף, שהן בערך כ-300 פעולות ביוכימיות חשובות בהן הוא לוקח חלק: הסדרת קצב לב, איזון לחץ הדם ורמות הכולסטרול "הרע" וה"טוב", הרפיה ותפקוד השרירים, בנייה וחיזוק של עצמות ועוד.

חשוב לציין, אגב, במקרה של מגנזיום כן יכול להיווצר מצב של עודף שעשוי לגרום תופעות לוואי ואף נזקים בריאותיים לכן - שימו לב כי אתם נוטלים את המינון המומלץ לכם.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS