עולם המסעדות הישראליות עבר שורה של שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות. לצד פתיחתן של מסעדות רבות מסוגים שונים, אנחנו יכולים לראות שינוי נוסף שנובע מחידושים טכנולוגיים שכולנו מושפעים מהם, בראש ובראשונה הכוונה לכניסתו של האינטרנט לחיינו.

כלים

 

ברגע שהאינטרנט נכנס לחיינו, היה ברור שבשלב מסוים גם עולם המסעדנות יושפע מכך, ואף על פי שאנחנו יכולים לראות תחרות עזה בתחום, מה שגורם למסעדות רבות להילחם על חייהן, יש לאינטרנט השפעה חיובית על התחום ואין ספק שהוא תורם לכך שיותר ויותר מסעדות נפתחות ומצליחות לשרוד.

ראשית, בזכות האינטרנט אנחנו יכולים למצוא מסעדות בצורה הרבה יותר קלה. אנחנו לא צריכים יותר ללכת למקום מסוים ולקוות שיש שם מסעדה ואנחנו לא צריכים להשתמש בכלי תקשורת מיושנים בשביל ליהנות מהמלצות או חוות דעת, אנחנו יכולים לעשות הכל דרך האינטרנט. אנחנו יכולים למצוא בכל מקום מסעדה, אנחנו יכולים לחפש מסעדות על פי סוגים וסגנונות, אנחנו יכולים ליהנות מהמלצות וחוות דעת, כל דבר שאנחנו רוצים, אנחנו יכולים לעשות בלחיצת כפתור. זה הכי פשוט וקל. כמובן שאפשר לחפש גם מסעדות באזורים ספציפיים כמו למשל מסעדות בתל אביב.

שנית, אנחנו יכולים בעזרת האינטרנט לבצע הזמנות של אוכל ומקום. כלומר, אם אנחנו רוצים לעשות טייק הווי ממסעדה, אנחנו לא צריכים להתקשר, אנחנו יכולים לעשות את זה דרך האינטרנט, אנחנו יכולים גם להזמין לעצמנו מקום במסעדה דרך האינטרנט. הכל הרבה יותר מהיר והרבה יותר חסכוני.

צריך לזכור שעם השנים, נכנסו גם אפליקציות שונות, הן של מסעדות והן של אתרים שמציעים מדריך מסעדות כולל. זה אומר, שאנחנו לא צריכים גם להיות ליד מחשב בשביל לבצע הזמנות וכדומה, אנחנו יכולים לעשות הכל דרך הסלולר, מכל מקום בו אנחנו נמצאים.

האינטרנט שינה את עולם המסעדנות, גם במובן הזה שהוא הכריח את בעלי המסעדות להשתנות. לצד התחרות העזה שנוצרה בתחום, הרי שגם בעל מסעדה יודע שהיום קל יותר למצוא אלטרנטיבות אחרות, ולכן הוא חייב להציע ללקוחות שלו שירותים מגוונים וייחודים. כך למשל החלו מסעדות להציע ארוחות בראנץ', או ארוחות בוקר כל היום, ארוחות עסקיות ואפילו אפשרות לארח אירועים מסוגים שונים. אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מסעדות בהן אפשר לארח בריתות, בר ובת מצוות ועוד שורה של אירועים. זה עוד לפני שאנחנו מדברים על אירועים ייחודיים שהמקום עצמו יוצר או מארח, בין אם זה הרצאות או אירועים אחרים שפונים לכלל הקהל או לקהל ספציפי.

אין ספק שהאפשרות לעבוד עם האינטרנט שינה לגמרי את התחום, עבור הלקוחות ועבור בעלי המסעדות. כמו בכל ענף אחר בשור, העולם של המסעדות השתנה לגמרי. צריך להודות שזה לא רק האינטרנט אלא עצם זה שאיכות החיים בישראל השתנתה ויש הרבה יותר חשיפה למה שקורה בחו"ל, דבר שכמובן משפיע גם על דרישות הלקוחות, וגם על האופן בו המסעדות פועלות.

נקודה חשובה לסיום, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מסעדות דרך האינטרנט, אך זה כמובן לא אומר שאנחנו לא יכולים לעשות עבודת רגליים ולמצוא כך מסעדות, אשר ייתכן מאוד שלא היינו מגלים אלמלא היינו עוברים במקום ונחשפים אל אותה מסעדה, לכן חשוב לשלב בין השניים.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים