סביר להניח שנתקלתם בשורה ארוכה של פרסומות למשחות שיניים. כל רופא ממליץ על משחה אחרת, האחת מתהדרת ביכולת שלה לספק תוצאה למשך יממה שלמה, האחרת תבטיח לכם שיניים לבנות והשלישית תשמור על ריח הפה שלכם גם אחרי שסיימתם בצל שלם. איך תדעו מה באמת נכון לכם ואיך בכלל בוחרים משחת שיניים אחת בין כל האפשרויות שמוצעות היום למכירה?

כלים

 

1 – מה המטרה?

אם אתם זוכרים בערגה את הימים שבהם הייתה בסופרמרקט משחת שיניים אחת, פשוטה, ולכל היותר היו לה שתיים או שלוש מתחרות שסיפקו תוצאה די דומה – היום המצב שונה לחלוטין. פעם הסתפקנו במשחת שיניים עם פלואוריד והאמנו היא תמנע עששת. זה הספיק לנו, ומשם המשימה של המשווקים הייתה לייצר פרסומת קצת יותר אטרקטיבית כדי למשוך את תשומת הלב שלנו. היום המצב שונה לחלוטין, וקיימות משחות שונות המותאמות לצרכים שונים ומיוחדים. כך אפשר למצוא משחת שיניים לחניכיים רגישות, והיא לא רק תמנע עששת אלא תרגיע את החניכיים בזמן שהיא ממלאת פיכם בניחוח רענן ומונעת הצטברות אבנית. משחות נוספת יכולות לעזור בהבהרת השן או למנוע הצטברות אבן שן, כל אחת והמומחיות שלה.

2 – כמה טיפולים במשחה אחת

אחרי שהגדרנו את הצורך – הבהרת שיניים, ריח טוב או מניעת עששת – הגיע הזמן לבחון האם יש לנו עוד כמה צרכים בנוסף. בדוגמה של משחת השיניים המיועדת לחניכיים רגישות למשל, אפשר למצוא משחה שמותאמת לרגישות עצמה אבל גם מספקת שורה של פתרונות לכל צורך באשר הוא, לרבות טיפול באבנית ובריח הפה. בנוסף, כשיש מספר בעיות במקביל או כמה צרכים שדורשים התייחסות בעת ובעונה אחת, גם רופא השיניים יכול לספק המלצה חשובה.

3 – הוראות שימוש וצחצוח נכון

חשוב מאוד לזכור שפעמים רבות גם עם המשחה הנכונה אנחנו עשויים להחטיא את המטרה פשוט משום שאנחנו לא מצחצחים נכון או משום שאנחנו לא ממש פועלים על פי הוראות השימוש. למשל, אם בחרתם משחת שיניים בהמלצת הרופא והיא נחשבת לפתרון מצוין לבעיה הקיימת, יכול מאוד להיות שלא תבינו על מה הרעש הגדול אחרי תקופה של צחצוח. בפועל הסיבה אינה קשורה למשחה עצמה אלא לעובדה שאתם מצחצחים רק פעם אחת ביום (במקום פעמיים). גם צחצוח נכון הוא משהו שכדאי לשים עליו את הדגש, ואם אתם לא בטוחים שאתם עושים את זה כמו שצריך, תמיד תוכלו להתייעץ עם רופא השיניים או עם השיננית כדי לקבל הדרכה קצרה. אין גיל מאוחר מדי כדי ללמוד איך לצחצח קצת יותר נכון, וקצת יותר ביעילות.