"צריך להסלים את המאבק להרחקת אסדת הגז מחוף הכרמל ולהוצאת מיכל הקונדנסט משטח המועצה ולהשתמש בכל האמצעים הציבוריים והחוקיים העומדים לרשותנו. ההמשך בהחלט יבוא". כך הצהיר סגן ראש מועצת חוף הכרמל, אורן עוזרד, בהפגנת התושבים מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה בסוף השבוע.

כלים
אורן עוזרד (צילום:יח"צ)
אורן עוזרד (צילום:יח"צ)

בהפגנה השתתפו כ-300 מתושבי אזור הכרמל ומישור החוף, בדרישה להרחיק את אסדת הגז של מאגר "לווייתן" שמפעילים יצחק תשובה וחברת נובל האמריקנית, המתוכננת לקום כ-10 קילומטר בלבד מחוף הכרמל, קרוב לפי באר הגז, במרחק של 120 ק"מ מהחוף. המפגינים קראו לתשובה: "אל תרעיל אותנו" ו"אתה תהיה אחראי לאסון".

לדברי עוזרד: "בדרך כלל אני לא נוהג למתוח ביקורת אישית, אבל אני חושב שתשובה צריך לחשוב גם על טובת הקהילה שהוא חי בה ולהשקיע קצת יותר בבריאות ובבטיחות שלנו. בכך אין כדי להסיר את האחריות מהממשלה שאיננה מחייבת את תשובה ונובל אנרג'י לעשות זאת. כסגן ראש המועצה אני פועל במסגרת צוות הגז שהקמנו לנושא ומחויב לעבודת צוות, ועם זאת עמדתי ברורה - יש צורך להסלים את המאבק".

אורן עוזרד פעיל במטות המאבק הנאבקים למען הרחקת אסדות הגז מהחוף ונגד הצבת מיכל הקונדנסט (הנפט הגולמי) של שותפות הגז בשטח המועצה. בתחילת החודש השתתף עוזרד בישיבה של ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת שדנה בנושא והזדעזע מהתשובות המתחמקות של משרדי הפנים והגנת הסביבה לטענות ולדרישות של התושבים.

בעקבות אותו דיון בכנסת שלח עוזרד מכתב לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין: "הקמת אסדות קידוח במיקום כה קרוב לחוף וליישובים שבהם מתגוררים אלפי תושבים מהווה מפגע סביבתי שמכער את הנוף, מזהם את המים ומסכן חיים (...) הכוונה להקים בשטח המועצה מתקן ענק שבו יאוכסנו מדי יום 2,500 חביות של קונדנסט, חומר המורכב בחלקו הגדול מנפט גולמי, משמעותה סכנה אדירה לתושבי האזור – פצצה מתקתקת שתסכן את חייהם של אלפי בני אדם (...) המשרד להגנת הסביבה היה אמור להיות הגוף שדואג לביטחונם של התושבים ולשמירה על הסביבה. ואולם, למרבה הצער, אנו מגלים בכל פעם מחדש שהמשרד משתתף בניסיונות הטיוח ובהטעיית התושבים במקום לייצג אותנו. אנו קוראים לך לדרוש בתקיפות מטייקוני הגז לאכסן את מאגר הקונדנסט המסוכן בים ולחסוך בכך סיכון מיותר והרסני ופגיעה באיכות חייהם ובבריאותם של אלפי תושבים".