נשיא הבורסה ליהלומים במשלחת בהודו: פועלים כדי שהודו תקל את תנאי הכניסה ליהלומנים ישראלים. "ממשלת הודו מבינה את חשיבות המסחר הפתוח בין הודו לישראל, ובראש בראשונה בענף היהלומים, ואני מעריך שהיא תקל את תנאי הכניסה ליהלומנים ואנשי עסקים ישראלים".

המשלחת הישראלית להודו. יורם דבש שישי מימין בשורה עליונה. (צילום: יחצ הבורסה)
המשלחת הישראלית להודו. יורם דבש שישי מימין בשורה עליונה. (צילום: יחצ הבורסה)

כך אמר נשיא הבורסה ליהלומים ברמת גן, יורם דבש, הנמצא עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר המשלחת שרגא ברוש, ועשרות אנשי עסקים ישראלים, במשלחת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדלהי, הודו.

המשלחת העסקית הישראלית בהודו נפגשה עם ועדה מקומית בשם "פגוש את הממשל" העוסקת בהורדת חסמים עסקיים. הוועדה דנה בהקלות במתן אשרות כניסה לאנשי עסקים ישראלים בהודו. ישראל מבקשת שאנשי עסקים יקבלו ויזה לחמש שנים במקום לשנה בלבד כיום, שהוויזה העסקית תאושר תוך 4-5 ימים במקום תוך שבועיים ושהמחיר שלה ירד. ההערכה היא שהדרישות יתקבלו.

המסחר ביהלומים מהווה כמחצית מהסחר של ישראל עם הודו – אחת משותפות הסחר המרכזיות של ישראל בעולם. ההערכה היא שהודו מייבאת מישראל יהלומים גולמיים בהיקף של כמיליארד דולר בשנה ומייצאת לישראל יהלומים בהיקף דומה.

"אנחנו יזמנו ליהלומים ההודים השוהים בישראל אשרת שהייה קבועה לשלוש שנים וממשלת ישראל אישרה את האשרה", מספר דבש, "כעת, יהלומנים ישראלים שואלים מדוע לא ייעשה מאמץ דומה מהצד השני לסייע להם בעבודה היומיומית שלהם בהודו שמניבה רווח עצום למשק הישראלי וההודי כאחד. ההקלות באשרת השהיה בהודו הן דבר אקוטי ליהלומנים ישראלים".

"ביקור המשלחת שאני משתתף בה בהודו חשוב ומרתק וממחיש את גודל וחשיבות הקרבה בין שתי המדינות", מוסיף דבש, "הבכירים ההודים שאנחנו נפגשים אתם מדברים הרבה על היצירתיות והחדשנות הישראלית ומבהירים כי היצירתיות והחדשנות העסקיים הם העתיד. גם אנחנו בבורסה הישראלית ליהלומים רואים בחדשנות את העתיד, ומקדמים בימים אלה מהפיכה טכנולוגית שלמה, כולל הקמת מרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות בענף היהלומים, פתיחת ענף היהלומים למסחר אלקטרוני, השקת מטבע דיגיטלי חדש מגובה יהלומים ועוד".