לאחר ששר החינוך נפתלי בנט לא נענה לבקשתו של סגן ראש מועצת חוף הכרמל, אורן עוזרד, להעביר את התקציב להסעות שיאפשר לפתוח את אזורי הרישום לבתי הספר התיכונים במועצה – התושבים יצאו למאבק בשטח והחלו להחתים את תושבי חוף הכרמל על עצומה הקוראת לבנט לאפשר לפתוח את אזורי הרישום

אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל (צילום: יח"צ)
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל (צילום: יח"צ)

ממשיך המאבק לפתיחת אזורי הרישום לבתי הספר התיכונים בחוף הכרמל - תושבי חוף הכרמל התומכים במאבק שמנהל סגן ראש המועצה האזורית חוף הכרמל ומחזיק תיק החינוך, אורן עוזרד,  מול משרד החינוך, הכינו עצומה הקוראת לשר החינוך נפתלי בנט להיענות לבקשתו של אוזרד ולהעביר את התקציב להסעות התלמידים שיאפשר לפתוח את אזורי הרישום במועצה. התכנון הוא להחתים את תושבי חוף הכרמל על העצומה גם באינטרנט ובאמצעות פייסבוק וברשתות החברתיות, וגם בדוכנים בשטח ובתוך היישובים השונים. העצומה עלתה באתר האינטרנט "עצומה" בקישור: https://www.atzuma.co.il/hcrml

היוזמה לצאת לשטח ולהחתים אלפי תושבים על העצומה, נולדה לאחר שעוזרד פנה בנושא לשר החינוך, נפתלי בנט, ויזם דיון בוועדת החינוך של הכנסת שבו העלה את דרישתו להעביר תקציבים לפתיחת אזורי הרישום במועצות האזוריות בכל רחבי ישראל בתמיכת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי. אבל בנט כלל לא טרח להשיב לפניית עוזרד.

"אין הצדקה להעניש אותנו על רצוננו לבחור בית ספר"

"כללי משרד החינוך יוצרים מצב בו פתיחת אזורי הרישום ויצירת אפשרות לכל תלמיד לבחור בין התיכונים במועצה תמנע מהמועצה את קבלת התקציב המיועד להסעות", נכתב בעצומה, המיועדת להישלח לבנט, "לנו התושבים מגיע לבחור את ביה"ס בו ילמדו ילדנו ולקבל את ההחלטות בעניין חינוכם בעצמנו, ואין שום הצדקה להעניש אותנו בביטול תקציבים רק בעקבות רצוננו לבחור איפה ילמדו ילדנו. אנו פונים אלייך כשר החינוך להעמיד את טובת ילדנו מעל לבירוקרטיה המשרדית ולאשר את העברת תקציבי ההסעות כדי שהמועצה תוכל לנייד את תלמידי התיכון בין שני בתי הספר בתחומה".

לדברי עוזרד: "כשתלמיד והוריו מבקשים שילמד בבית ספר שאינו באזור הרישום שלו מסיבה חברתית או פדגוגית והוא מקבל אישור לכך,  משרד החינוך לוקח את המימון להסעה שלו. זה כסף שהוקצה ומגיע לנו עבור מאות תלמידים. מימון ההסעות יאפשר לתלמידים לבחור בתי ספר וללמוד מחוץ לאזור הרישום שלהם. התוצאה תהיה תלמידים מרוצים יותר, פחות תלמידים עם בעיות בבית ובתי ספר שיוכלו להתמקד בנושאים שמעניינים ילדים מסוימים ולפתח את כישוריהם ויכולותיהם סוגיית מימון ההסעות אינה מאפשרת זאת".