למרות שרבים מאיתנו אינם אוהבים להודות בכך, אין תחליף של ממש לפעילות גופנית על בסיס קבוע. בין אם מתאמנים כל יום ובין אם מדי כמה ימים – שמירה על רמה בסיסית מסוימת של כושר גופני היא הכרחית עבור כולנו החל מגיל מסוים.

כלים
חדר כושר ברמת גן
חדר כושר ברמת גן

בלי זה יכול להיות קשה מאוד להתנהל, הגוף יכאב ונסבול מבעיות בריאותיות שונות לאורך זמן. בנוסף, כמו שאינספור מחקרים, כמו גם אנשים אשר עושים פעילות גופנית על בסיס קבוע, יכולים להעיד - פעילות גופנית משפרת גם את מצב הרוח וההרגשה הכללית – לאחר פעילות גופנית לרוב מרגישים חיוניים וערניים יותר ומצב הרוח משתפר בהתאם.

כל זה מעלה את השאלה המתבקשת – מה לעשות כאשר מבינים כי חשוב להתאמן, פשוט אין לנו חשק ומוטיבציה לעשות זאת? להלן כמה רעיונות טובים שיסייעו לכם להתאמן בכל מקרה, גם כאשר לא ממש מתחשק לכם –

שותפים לאימון – בדיוק כמו שבתקופת הלימודים עוזר למצוא שותף/ה ללמידה ולהתכונן יחד איתם לבחינות, כך גם במקרה של אימון גופני – מצאו פרטנר/ית אשר נתקלים באותה בעיה של חוסר מוטיבציה, ובנו יחד איתם תכנית אימונים. כאשר יש אדם נוסף יחד אתכם בסיטואציה, קשה יותר לנפנף את האימון שנקבע ולהחליט שדווקא היום מוותרים עליו.

להשתמש במה שיש לחדר הכושר להציע – חדרי כושר בנויים באופן שנועד למשוך אליו אנשים, בדיוק מכיוון שרבים כל כך מתמודדים עם בעיה של חוסר מוטיבציה להתאמן. מה בחדרי הכושר יכול להעלות את המוטיבציה שלנו לבוא ולהתאמן? בתור התחלה – המגוון. בחדר כושר טוב ניתן להתאמן כיום במגוון דרכים ושיטות שונות, החל מאימוני כוח, דרך אימוני אירובי מגוונים ועד לשיעורים מודרכים ביוגה, פילאטיס, TRX ועוד. בנוסף, חדר כושר הוא מקום מפנק מבחינות מסוימות – אתם יכולים לעשות הליכה או ריצה של חצי שעה עם מסך טלוויזיה מול הפרצוף, עם אוזניות או כל אמצעי אחר שמסייע להעביר את הזמן. גם החברה בניתן למצוא מסביב בחדר הכושר מסייעת לרבים להביא עצמם להתאמן על בסיס קבוע.

לבנות תכנית אימונים הכוללת לוחות זמנים – אנשים רבים מעידים כי כאשר הם מתאמנים על פי תכנית מסודרת אשר כוללת לוחות זמנים מוגדרים מראש ויעדים אליהם שואפים להגיע, המוטיבציה להתאמן עולה פלאים. אין זה אומר כי אתם נכנסים עכשיו לתכנית אימונים מפרכת בסגנון "איש הברזל", אלא פשוט שאתם קובעים מראש (בעדיפות יחד עם מאמן כושר מקצועי), זמנים שבועיים לאימון, את פרק הזמן הכללי שהוא אמור להימשך (מספר שבועות/חודשים) ואת יעדי הביניים אליהם אתם שואפים להגיע. גם אם מדובר ביעדים פשוטים וידידותיים יחסית, הם עדיין ימשכו אתכם לבוא ולהתאמן מפני שתרגישו שהתחייבתם לתכנית.

לזכור שהכל בראש – נקודה זו נשמעת טריוויאלית, אך בפועל היא החשובה ביותר בכל נושא בחיים, לא רק בנוגע לאימון גופני – עליכם להזכיר לעצמכם באופן קבוע כי האימון הוא טוב ורצוי מבחינתכם, וגם אם אין לכם כרגע מוטיבציה, זה ממש לא אומר שמה שתבחרו לעשות במקום (למשל - לרבוץ מול הטלוויזיה) יגרום לכם באמת להרגיש טוב יותר. הכל בראש, כולל המוטיבציה להתאמן...

למידע נוסף היכנסו לאתר של מטרו רשת חדרי כושר בוטיק בר"ג ובגבעתיים