יותר ויותר בעלי בתים מגלים שפע של הזדמנויות שמסתתרות ממש מתחת לאף. שם, במרתף הבית, פרוש לרשותם שטח רחב שיכול להפוך ליחידת מגורים לילד שהתבגר ורוצה פרטיות, או סטודיו לאמנים במשפחה שמחפשים פינה נעימה לעבוד ממנה. אלא שכדי ליהנות מהיתרונות הרבים של הפינה האינטימית הזו כדאי לזכור פרט אחד חשוב: המרתף נמצא תחת קו הביוב, מה שעשוי להוביל לריבוי תקלות במערכת, סתימות והצפות.

כלים

בעיות מהסוג הזה פוגעות באיכות החיים באופן דרמטי ומחייבות טיפול חוזר ונשנה בריחות המרים ובהצפות בלתי נגמרות. לפחות כך זה היה פעם, לפני שהתגלו היתרונות הרבים של משאבות הביוב. אז איך המשאבה עובדת ואף חשוב מכך – איך תוכלו לוודא התקנה טובה, כזו שתעניק לכם ראש שקט ואיכות חיים לאורך זמן, עם מינימום הפרעות וטרדות?

איך זה עובד?

בפשטות ובאופן טכני לחלוטין, משאבות ביוב (שמכונות לעיתים גם בשם "משאבות טבולה") ממוקמות במימי הביוב והן מסייעות למים לעלות כלפי מעלה. אם הגורם העיקרי לתקלות ובעיות במערכות הוא המיקום הנמוך של המרתף תחת לקו הביוב, הרי שאנחנו נדרשים לסייע למים לעלות (בהשוואה למצב התקין שבו הם יורדים כלפי מטה). המשאבה היא זו שתעלה את מי הביוב מעלה, ואיתם גם את הלכלוך, השומנים ושאר הפסולת שנמצאת במים, וכך נמנעת למעשה הסתימה הפוטנציאלית. לפרטים נוספים על משאבות ביוב ועל האופן שבו הן פועלות.

הדרך הנכונה להתקין משאבות ביוב

בין פעולות שונות הקשורות למערך המים בבית, כמו תיקון נזילות או ברזים דולפים, התקנת משאבות ביוב דורשת מיומנות רבה, מקצועיות וניסיון רב. במילים אחרות, כדי לוודא שאתם מבצעים את הפעולה בצורה נכונה וכדי שתוכלו להיות רגועים ולדעת שלא יהיו סתימות מיותרות (וטורדניות) בצנרת, תהליך ההתקנה מחייב בחירה של בעל מקצוע ברמה גבוהה באמת. הדרך הפשוטה ביותר לעשות את זה היא לערוך השוואה בין אנשי מקצוע שונים ולבחון את מידת הניסיון שלהם, את שיטות העבודה וגם את האחריות שהם מציעים. גם אם קיבלתם הצעת מחיר נמוכה במיוחד עצרו ובדקו אם היא באמת משתלמת, שכן משאבה איכותית תשרוד שנים רבות וטובות בלי שתצטרכו לעבוד קשה, לתחזק אותה או להזמין אינסטלטור לעיתים קרובות כדי לטפל בה. אם תעשו את זה נכון תהפכו את המרתף שלכם ליחידת דיור נעימה או לקליניקה שכיף לעבוד ממנה, בלי תקלות ובלי הפרעות לשגרת החיים שלכם