אם החלטתם לפתוח עסק, חשוב שתדעו מה צריך לעשות בזמן פתיחת עסק בכל הנוגע לבירוקרטיה, כמו גם כיצד פותחים עסק עם כלים שייסעו לכם לניהול התקין שלו. אז איך פותחים עסק? כמה טיפים בהמשך.

פתיחת עסק
פתיחת עסק

פיתחת עסק מול הרשויות – על מנת לפתוח עסק יש לרשום את העסק שלכם במס הכנסה, במע"מ ובביטוח הלאומי. במס הכנסה יש לפתוח תיק על מנת שתוכלו לשלם את מיסי העסק, בביטוח לאומי חשוב לפתוח תיק על מנת להעביר את הסכום הנדרש של דמי ביטוח הלאומי בכל חודש, ובמע"מ חשוב לפתוח תיק וזאת על מנת שתוכלו לשלם מע"מ במידה ואתם עוסק מורשה, או חברה בע"מ.

רשמו את העסק שלכם לפי הגדרתו – כאשר תבצעו את כלל הרישומים ברשויות השונות, תצטרכו להגדיר את העסק שלכם. כיום ישנם 3 סוגי עסקים מרכזיים ביניהם: עוסק פטור - והוא עסק שאינו מרוויח יותר מ 99 אלף שקלים בשנה ויש בו פחות משני עובדים. עוד תוכלו לרשום את העסק כעוסק מורשה - והוא כזה שמרוויח יותר מ 99 אלף שקלים בשנה ויש לו יותר משני עובדים, ותוכלו לרשום את העסק שלכם כחברה בע"מ, והוא עסק שהכנסותיו גבוהות במיוחד ויש בו מספר רב של עובדים.

הכינו תכנית עסקית – חשוב שתהיה לכם תכנית עסקית או תכנית שיווקית שתלווה את העסק שלכם מהתחלה עד הסוף. תכנית כזאת תפקידה להגדיר את העסק, למתג אותו, ולהבין מיהו קהל היעד שלכם, למי אתם רוצים לשווק,  היכן לפתוח את העסק, מהי האסטרטגיה העסקית שלכם מי המתחרים, כמה הון עצמי תצטרכו להשקיע בעסק ועוד. באמצעות תכנית עסקית ניתן להבין יותר על מטרות העסק וגם להגשים אותן.

כלים חשובים לעסק – נסו להבין אילו כלים יעזרו לכם לעבוד בעסק שלכם בצורה יעילה יותר. כיום ישנם מגוון אפליקציות לעסקים שעוזרות לנהל זמן בצורה טובה יותר, עוד ניתן להיעזר בתוכנות לניהול חשבונות און ליין שחוסכות זמן וכסף, חשוב גם לשים לב כי בעסק שלכם תהיה מרכזייה מתקדמת שניתן לשלם עליה באמצעות מנוי חודשי, והיא עוזרת מאד לייעל את העסק שלכם מבחינת התקשורת בין העובדים וגיבוי השיחות.

רואה חשבון – שכרו רואה חשבון ואין זה משנה מה גודל העסק שלכם. רואה חשבון טוב יוכל לעזור לכם בכל הנוגע להתנהלות מול הרשויות, הוא ימנע ממכם כנסות כספיים על איחורים בתשלומים, הוא יעזור לכם להקטין הוצאות ולהבין מה בדיוק קורה בעסק שלכם.

אם אתם עוסק פטור שנחשב עסק קטן תוכלו להיעזר ברואה חשבון שמתעסק בעסקים קטנים שיכול לסייע לכם עם מחיר נוח יותר עבורכם.

הכינו רשימה של לקוחות פוטנציאלים –אם העסק שלכם עדיין לא נפתח אבל יש לכם רשימה של לקוחות פוטנציאלים: הכינו את הרשימה ודוורו את הלקוחות אודות פתיחת העסק כדי שאלה ידעו על קיומו ויוכלו להיעזר בו ולהפוך ללקוחות קיימים בעת הצורך.