הטלפון הסלולארי קטן מכדי שנוכל לצרוך בו חלק גדול מהתכנים. מצד שני, מסך המחשב כבד מכדי שנוכל לקחת אותו לחופשה או לנסיעה ארוכה.

כלים

בשנים האחרונות שתי הבעיות הללו נפתרו בצורה מוצלחת במיוחד, בזכות המצאת הטאבלט – מחשב לוח קטן וקל לנשיאה, זה שהילדים כל כך אוהבים בנסיעה המפרכת לאילת, בטיסה הארוכה לחו"ל או כשהם בבית, מנצלים את החופש הגדול עד תום. לפני שאתם רוכשים טאבלט לילדים יש גם כמה טיפים קטנים וחשובים שכדאי להכיר.

 

גרסת המקור המעוצבת: אייפד

סיפור האהבה שלנו ושל הילדים עם מחשבי הלוח החל לפני כמה שנים, כשחברת אפל השיקה את האייפד שלה. כחברה ותיקה שידועה בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים שלה, האייפד הוכיח את עצמו מיד כפתרון אידאלי. ביצועים גבוהים לצד איכות בלתי מבוטלת – זה השילוב שקיבלנו מהרגע הראשון. היום אייפד ממשיך לככב, ומוצע בגדלים ובנפחים שונים. לכן, לפני שאתם מקבלים החלטה כדאי שתבדקו את שני הפרטים הבסיסיים והחשובים כל כך. אם הילדים מתקינים אפליקציות ומשחקים בשפע, ככל הנראה תזדקקו לנפח אחסון גדול, או לפחות לאפשרות להרחיב את הזיכרון בהמשך.

גודל ומשקל

ממדי הטאבלט חשובים גם הם, לא פחות מאשר נפח האחסון. במקרים רבים אנחנו מעדיפים לרכוש לילדים טאבלט גדול יותר (12 אינץ') ואין ספק שיש לגודל הזה יתרון. הגלילה נוחה יותר וקריאת טקסטים פשוטה למדי. מצד שני, הטאבלט יהיה קצת יותר כבד ויכול להגיע במקרים רבים גם למשקל של 900 גרם. זה אולי נשמע מעט אבל אם תצטרכו לסחוב אותו בתיק במשך יום שלם אתם עשויים להרגיש אחרת. טאבלט קטן יותר (7 או 8 אינץ') יהיה קל יותר, והוא אידיאלי אם הילדים משתמשים בטאבלט למשחקים או לצפייה בתמונות ופחות לצורך קריאה או גלישה באתרי אינטרנט שונים.

אורך חיי הסוללה

מאחר והטאבלט שלכם ישמש אתכם בעיקר מחוץ לבית, ומאחר וגם הילדים ישתמשו בו לא מעט כשהם בדרכים, לחיי הסוללה יש חשיבות עצומה. טאבלטים או אייפדים מציעים היום סוללה שמחזיקה מעמד בין 5 ל-10 שעות, בתלות בדגם בו אתם בוחרים, כמובן. ככל שתקפידו לבחור במכשיר איכותי ויציב יותר, עם סוללה שתחזיק זמן ממושך יותר, כך תוכלו ליהנות מהמכשיר מחוץ לבית גם אם אין שקע חשמלי בקרבת מקום. אם אתם לא רוצים לשמוע את הילד מתלונן שאין לו סוללה ושוב משעמם לו, נסו לצמצם את הנזקים מראש.