פרויקט שיפור חווית המטופל במחלקה לרפואה דחופה - מיון במרכז הרפואי בני ציון, הושק השבוע לרווחתם של המטופלים. במעמד מנהלת אגף השירות במשרד הבריאות גב' איילת גריבאום וציוותה, נציגי אגף ההדרכה במסר המרכז לסימולציות רפואיות בתל השומר, ההנהלה הבכירה בביה"ח, צוות הנהלת הסיעוד בראשותה של מנהלת הסיעוד אילנה פטרפרוינד , מנהלי מחלקות בית החולים השונות, צוות הרופאים התורנים ממחלקות בית החולים השונות וצוות הסיעוד במחלקה לרפואה דחופה .
אירוע ההשקה התקיים בגני הנדיב בזכרון יעקב וכלל בנוסף לארוחה וריקודים, הצגת הפרויקט לשיפור חוויית המטופל במחלקה לרפואה דחופה והקרנת סרטון אשר הופק על ידי צוות המלר"ד .
אירוע ההשקה הינו חלק מפרויקט לאומי לשיפור חוויית המטופל במחלקות המלר"ד בבתי החולים השונים בארץ.
בשלה הראשון של הפרויקט הוכשרו והודרכו בתחום שיפור חווית המטופל במחלקה לרפואה דחופה, 4 אנשי צוות ממלר"ד בני ציון ובראשם, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה - מיון בביה"ח ד"ר מרב סלוטקי ומרכזת תחום חווית המטופל ושירות בהנהלת הסיעוד בביה"ח ליאורה סבח.
בסיום ההכשרה התבקש צוות בית החולים להציג תוכנית התערבות לשיפור חוויית המטופל במלר"ד אשר מומנה על ידי משרד הבריאות.
באירוע ההשקה הוצג הפרויקט הכולל בין היתר הכשרת הצוות המטפל באמצעות סימולציות עם שחקנים לשיפור תקשורת בינאישית עם מטופלים, וסדנאות מבוססות סרטים בנושאים כמו הקושי שחווים משפחות במלר"ד .
הרגשת הצוות המטפל חשובה לא פחות מחוויית המטופל ואף הוכח במחקרים רבים כי כשהמטפל מרוצה ונמצא בחוויית עבודה טובה, חווית המטופל טובה יותר ושביעות רצונו גבוהה.
מסיבה זאת חלק מתוכנית ההתערבות לשיפור חוויית המטפל תתמקד בשיפור חוויית המטפל, צוות המלר"ד במרכז הרפואי בני ציון יעבור סדנאות לוויסות רגשי ולהפחתת מתח, לחץ ושחיקה, ומתוכננים פרויקטים נוספים שיסייעו לרווחתו .
מהנהלת המרכז הרפואי בני ציון נמסר עוד כי, "במהלך הפרויקט, צוות המחלקה ידון גם בשיפור תהליכים מול המטופל, והענקת הסיוע הטוב ביותר, גם כאשר המטופל כועס, על מנת להציג את חוויותיו ובעצם ליצור שינוי בחוויית המטופל".