החיים במציאות העכורה של שיניים חסרות יכולה לפגוע במראה האסתטי ובביטחון העצמי שלנו, ואף מבחינה פיזית להגביל אותנו בביצוע פעולות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור. חוסר בשיניים יכול לקרות בכל גיל כתוצאה מתאונה או נפילה שגרמו לשיניים ליפול או כתוצאה דלקת חניכיים או כל בעיה דנטלית אחרת. יחד עם זאת, אין צורך לחיות עם מציאות זאת, כיוון שכיום ניתן למצוא מגוון רב של שיטות להשתלות שיניים המאפשרות לנו לשוב ולחייך בפה מלא ולזכות בחוויית לעיסה ודיבור הרבה יותר טובה. השתלות שיניים הן נפוצות בעידן המודרני ונראה כי תחום זה הולך ומתקדם ומאפשר לנו ליהנות ממגוון שיטות מהירות לקבלת שיניים מלאות, אולם יש צורך לבחון את השיטות המוצאות בשוק ולפנות לרופא המתמחה בתחום השתלות ששיניים כדי לאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות הטמונים בהשתלות שיניים.

כלים

הגורמים לחוסר שיניים

חוסר בשיניים יכול לנבוע מסיבות שונות ולרוב חוסר זה מאפיין אנשים מבוגרים אשר שורשי שיניהם נחלשים וגורמים לשיניים לנשור באופן טבעי ולגרום לצורך בטיפול השתלת שיניים. כמו כן, ישנם מקרים נוספים הגורמים לנשירת השיניים כמו תאונות ונפילות, ריקבון בשן שגרם לנשירתה, דלקות חניכיים, טיפולי שיניים שהסתבכו ועוד מגוון בעיות שונות שגרמו לנשירת השיניים. חשוב לציין כי מקרים אלה יכולים לקרות גם לצעירים ולא כפי שמקובל לחשוב כי הם נפוצים רק בקרב מבוגרים, ולכן חשוב לשמור על היגיינת השיניים וביקור אצל רופא שיניים כל תקופה של חצי שנה כדי למנוע מבצעים של דלקות שיכולות להביא לידי נשירת השיניים או עקירתם באופן יזום על ידי הרופא עקב דלקת חמורה.

שיטות נפוצות להשתלות שיניים

שתלים דנטאליים

שתלים דנטאליים הם די נפוצים מכיוון שהם מלווים ביתרונות בולטים ועשויים מברגים מחומר טיטניום הנחשב לחזק ביותר, ומצופים בחומר קלציום שתפקידו להעניק לשן חספוס כדי לאפשר לה להיתפס בצורה חזקה באזור הרצוי. את השתלים מרכיב רופא השיניים בעזרת הברגה פנימית וחיצונית בצורה חזקה ויציבה במקום השן החסרה. היתרון בשיטה זו שניתן לבחור את גוון השן ואף את סוג השן עצמה, מתוך מגוון עיצובים של שתלים דנטאליים הקיימים בשוק.

2 ab434

גשר בשיניים

גשר הוא סוג של תותבת שתפקידה להשלים את החלל בו קיים חוסר בשיניים. תפקיד הגשר לגשר בין השן החסרה לבין יתר השיניים התקינות בפה, וכך השן התותבת נתמכת חלקית גם על השיניים הבריאות, כאשר ישנו מרווח ביניהם. שיטה זאת בעת ביצוע עקירת שיניים מסיבות רפואיות או בשל אבדן שיניים כיוון שהיא מעגנת בין השיניים הטבעיות לבין החלל שנוצר עקב חוסר השן.

השתלת שיניים ביום אחד

שיטת השתלת שיניים ביום אחר נקראת גם All On 4 והיא המתקדמת ביותר בעולם. בשיטה זאת שותלים את השן בהטיה הצידה, כך שבמרבית המקרים אין צורך לבצע ניתוח סינוס בתהליך השתלת השיניים. בשיטה זו ישנם שתלים קדמיים ישרים ושני שתלים אחוריים אלכסוניים. למידע נוסף בנושא השתלת שיניים כנסו כעת לאתר: http://www.roniamid.com/השתלת-שיניים/