פונה מסיג גבול, מפעיל בריכה אשר הציב מתקני ספורט, טיפוס ופעילויות אקסטרים על שטח בבעלות המדינה סמוך לבריכה במסילת ציון, מושב הסמוך לבית שמש. השטח מהווה שטח חקלאי שחלקו יער לרווחת הציבור. מסיג הגבול פינה את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
בריכה מסילת ציון (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
בריכה מסילת ציון (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מסיג גבול, שאותר לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל, כאשר הוא פולש לאדמות המדינה, נאלץ לפנות את השטח בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

הפלישה לאדמות המדינה, בשטח של כ-1,000 מ"ר, באזור הבריכה של מושב מסילת ציון, אותרה במסגרת הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל, לניטור עברות מקרקעין על אדמות המדינה. המפקחים גילו כי הפולש, בעל עסק המפעיל את הבריכה באזור, פלש לקרקע בבעלות המדינה סמוך לשטח הבריכה, הציב במקום מתקני ספורט, טיפוס ופעילויות אקסטרים – כל זאת במטרה לגרוף ממון לכיסו הפרטי על חשבון הקרקע הציבורית המיועדת לשמש את כלל הציבור כריאה ירוקה, ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי הרשות הודיעו לפולש כי הוא עובר על החוק וכי עליו לפנות את הקרקע ולא, יפונה לפי החוק בליווי המשטרה ואף תוגש נגדו תלונה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

בעקבות האזהרות ולאחר שהבין את נחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע ולהשיבה לציבור, העדיף הפולש לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות והוצאות בגין פלישתו. הפולש פינה את כל המתקנים מהקרקע, ניקה אותה, גידר את השטח בגבול המתחם המיועד לשימוש הבריכה כחוק והחזיר את הקרקע לידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "שוב אנו עדים לפינוי עצמי שבוצע ע"י מסיג גבול לאחר שנתקל בנחישות המפקחים להשיב את הקרקע לציבור וזאת בעקבות האכיפה הנחושה של מפקחי הרשות. מדיניות האכיפה המחמירה מוכיחה עצמה שוב ושוב כאשר פולשים רבים מעדיפים לבצע פינוי עצמי על מנת שלא להסתבך בתביעות וחוסכים בכך בזבוז משאבים מיותרים מכספי הציבור. מפקחי רמ"י ימשיכו לסייר ברחבי הארץ ולפעול לשמירה על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו ולא יאפשרו למסיגי גבול ועברייני קרקעות לגזול את אדמות המדינה על חשבון הציבור".