אבקת חלבון היא תוסף תזונה שמבוסס על סוגי חלבון שונים (כמו חלבון מי גבינה, חלבון קזאין וכו'). במאמר זה נסקור את הקשר שבין אבקות חלבון לחיטוב ונדבר על חשיבות שילובן עם תוספי תזונה נוספים ואימונים נכונים.

כלים
אבקת חלבון גלאור
אבקת חלבון גלאור

 

אבקות החלבון פותחו בראש ובראשונה למען ספורטאים העוסקים בספורט מאומץ ובפיתוח גוף, אך גם למען אלו מאיתנו המעוניינים לשמור על תזונה נכונה, בריאה ועשירה במינונים גבוהים של חלבון איכותי שעוזר לבניית שריר ולהתאוששות לאחר מאמץ גופני אינטנסיבי.

אבקת חלבון ממוצעת תכיל בסביבות 23-28 גרם חלבון איכותי. לרוב, אבקות אלו לא יכילו כמות גדולה של פחמימות ושומנים וישולבו בפורמולות של האיכותיות שביניהן חומצות אמינו איכותיות וחיוניות לשריר, ויטמינים למיניהם ומינרלים שונים.

את אבקות החלבון מומלץ לצרוך בימי אימון מיד לאחר האימון, או בטווח של עד כשעה ממנו, בעוד שבימים ללא אימון מומלץ לצרוך אותן פעם ביום, עדיף בשעות הבוקר.

הקשר שבין אבקות חלבון לחיטוב הגוף

בתהליך של חיטוב הגוף, שימוש בתוספי תזונה יכול להביא לתוצאות טובות ומהירות יותר. במהלך תקופת חיטוב, מומלץ להקפיד על תפריט מותאם שמורכב ממעט שומנים ופחמימות (שעשויות להפוך אף הן לשומן). כמו כן, מומלץ בתקופת חיטוב לצרוך חלבון כמה שיותר איכותי שיזין את השריר לאחר האימון ובמהלך היום, על מנת לעזור לו להיבנות ולהתאושש ממאמצים פיזיים.

במקביל להקפדה על התזונה, חשוב לשמור על שגרת כושר הכוללת אימוני אירובי ואנאירובי גם יחד, על מנת לשרוף שומנים ביחד עם תהליך בניית השריר והגדלת הנפח שלו. אבקות חלבון מהוות פתרון מצוין לשגרת האימונים בתקופת החיטוב – הן מאפשרות הזנה של הגוף בחלבון איכותי במינון גבוה, תוך כדי צריכה נמוכה של פחמימות ושומן.

למידע נוסף על אבקת חלבון מומלצת ובמחיר מצוין בקרו באתר גל אור, שם תמצאו אבקות חלבון כשרות תוצרת הארץ באיכות הגבוהה ביותר בשוק.

שילוב אבקות חלבון עם תוספי תזונה נוספים

כאמור, אבקות חלבון נועדו לצריכה בעיקר בתקופת חיטוב ולצורך התאוששות לאחר אימון. במידה ואתם מעוניינים גם להעלות במהירות במסת השריר, או סתם לבצע "דיאטת השמנה" קטנה ולעלות במספר קילוגרמים, מומלץ לשלב את צריכת אבקת החלבון שלכם ביחד עם אבקת גיינר המסייעת לעלייה במשקל ובמסה.

את הגיינר מומלץ לצרוך פעמיים-שלוש במהלך היום והוא צפוי להוסיף לך 600-1000 קלוריות יומיות. לאחר ההגעה ליעד המשקל אותו הצבתם לעצמכם, תוכלו לוותר על השימוש בגיינר ולהמשיך להתמיד בשימוש באבקת החלבון שבחרתם.

לסיכום, תוספי תזונה לספורטאים הם עולם ומלואו ומומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת שיעזרו לכם לבחור את התוסף המתאים ביותר למטרותיכם.

בהצלחה!