לחלבונים חשיבות רבה לגופנו. הם משמשים כחומר הבניין העיקרי של הגוף. בחלבוני גוף האדם מופיעים 22 סוגים של חומצות אמינו, אשר 9 מהם הם חומצות אמינו חיוניות שהגוף אינו יכול לייצר אותם בעצמו, אלא מקבל מהמזון, מסביר גיל שטרית, נטורופת של Nutri Care.

כלים
(צילום: חברת מרשל)
(צילום: חברת מרשל)

המזונות העיקריים בתזונה שמהווים מקור טוב לחלבון מקורם מהחי ומהצומח - בקר, עוף, דגים, חלב ומוצריו וביצים, ומהצומח – מקטניות - כמו שעועית, סויה, עדשים, חומוס ועוד.

מזונות מהחי מכילים כמות גדולה יותר של חלבון מאשר מהצומח. בנוסף, על הצמחונים ליצור שילוב של מזונות מהצומח לקבלת חלבון מלא – כמו אורז ועדשים, חומוס עם פול, חמין (ערבוב של שעועית, תפוחי אדמה, עדשים ועוד). עוד מציין שטרית, כי כמות החלבון המומלצת ליום היא לפחות 0.8 גרם חלבון ל 1 ק"ג (לאדם מבוגר). ומאחר וכמות החלבון במזון מן הצומח קטנה יותר ל- 100 גרם, לעומת מקורה מן החי, על הצמחונים והטבעונים לאכול כמות גדולה של מזון, או להיעזר בתוספי תזונה.

מותג תוספי התזונה ""Nutri Care משיק סדרה של אבקות חלבון מן הצומח להשלמה תזונתית של מנת החלבון היומית לצמחונים וטבעונים. הסדרה כוללת 3 סוגים – אבקת חלבון אורז, אבקת חלבון אפונה ואבקת חלבון סויה.

גיל שטרית, נטורופת של Nutri Care, מסביר כי סדרת אבקות החלבון המופקת מאורז, אפונה וסויה, מאפשרת לצמחונים וטבעונים לקבל את כמות החלבון המומלצת ליום, הנדרשת לתפקודי הגוף השונים. אבקות החלבון חשובות במיוחד לעוסקים בספורט, אשר מחסור בחלבון עלול לגרום להם להרס של תאי השריר.

עוד מציין, כי סדרת המוצרים מכילה ריכוז גבוה של חלבון, אשר ניתן לקבלו מהמזון רק בתנאי שאוכלים כמויות גדולות מאוד של מזונות העשירים בחלבון, במיוחד אם צורכים רק מזון מן הצומח, שמכיל, כאמור, פחות חלבון לעומת מזון מן החי.

לסדרת המוצרים תו vegan friendly - למוצרים טבעונים.

אופן השימוש – להוסיף 2 כפות אבקה לכלי מתאים (2 כפות = 15 גרם), להוסיף 250-300 מ"ל נוזלים (מיץ, מים), לבחוש היטב ולהגיש. מומלץ להשתמש בשייקר או בלנדר. מינון – עד פעמיים ביום.

כשרות – פרווה בהשגחת רבנות ראש העין.

מחיר: 137 ש"ח (ל- 600 גרם).

להשיג ברשתות הטבע והפארם, בבתי הטבע ובבתי מרקחת מובחרים.