במאמר זה נעסוק בחשיבות של מוצרי חלב לבריאותנו ונציע 3 מתכונים חלביים טעימים ומומלצים במיוחד.

כלים
פסטה חלבית
פסטה חלבית

 

מוצרי חלב מקבלים חשיבות מכרעת בשמירה על הבריאות שלנו. היתרון המוכר ביותר שלהם הוא הסידן שהם מספקים לגוף, שחיוני לחיזוק העצמות, לגדילה תקינה ולמניעת שברים ומחלות עצמות בקרב מבוגרים. לצד זה, מוצרי החלב עשירים ברכיבים החיוניים לגוף, לרבות ויטמינים מסוגים שונים (ויטמין A, ויטמין B וויטמין D בעיקר), אשלגן, זרחן ועוד. כתוצאה מכל אלה, משרד הבריאות ממליץ על צריכת שתיים עד שלוש מנות חלב או תחליפי חלב ביממה.

ניתן למצוא כיום מגוון רחב מאד של מוצרי חלב לבישול ואפייה, כאשר האתגר הוא לצרוך לא רק את מה שבריא – אלא בעיקר את מה שטעים. לפניכם שלושה מתכונים חלביים טעימים.

פטוצ'יני

פטוצ'יני הוא מאכל איטלקי אהוב מאד בישראל, וניתן להכין אותו באמצעות מתכון פשוט יחסית.

הרכיבים הדרושים

חבילת פטוצ'יני

בצל גדול

ארבע כפות שמן קנולה או סויה

פטריות פרוסות

שתי כפות אבקת מרק פטריות

שמנת לבישול

100 גרם גבינה צהובה מגורדת

חצי כוס חלב

אופן ההכנה

את הפסטה מכינים בהתאם להוראות היצרן, חותכים ומטגנים את הבצל עם כפות השמן, חותכים את הפטריות ומוסיפים אותן לאחר הזהבת הבצל. לאחר מכן מוסיפים ומערבבים את אבקת מרק הפטריות, כשהשלב הבא הוא הוספת השמנת והחלב. מערבבים את הכל, מוסיפים את הגבינה הצהובה ומגישים.

עוגיות טחינה

עוגיות טחינה הן בריאות וטעימות כאחד, ולא תצליחו להפסיק לנשנש אותן.

הרכיבים הדרושים

חצי כוס טחינה גולמית

שתי כוסות קמח

חצי כוס סוכר

100 גרם חמאה (או לחלופין מרגרינה בטעם חמאה)

אופן ההכנה

מחממים את התנור לטמפרטורה של 180 מעלות ומניחים בתבנית נייר אפייה. לאחר מכן מערבבים את כל הרכיבים ליצירת עיסה אחידה, ממנה מכינים בהמשך כדורים שטוחים וקטנים. את הכדורים מניחים בתבנית בריווח סביר, הם מתרחבים. אופים למשך כ-15 דקות עד להזהבת העוגיות, ומצננים כרבע שעה בתבנית. השלב האחרון הוא צינון סופי באמצעות רשת.

פאי דובדבנים אישי

אי אפשר לדבר על מוצרי חלב מבלי להתייחס לקינוחים המוצלחים שאפשר להכין באמצעותם, והפאי הזה הוא דוגמא מצוינת.

הרכיבים הדרושים (לשמונה מנות אישיות)

חמש כוסות דובדבנים מגולענים

חמש כפות סוכר דמררה

כף קורנפלור אחת

30 גרם חמאה

שתי כפות מיץ תפוזים

גרידה מתפוז אחד

לבצק

שתי כוסות קמח

כף אבקת אפייה

ארבע כפות סוכר

90 גרם חמאה

חצי כפית מלח

חצי כוס שמנת מתוקה

רבע כוס שמנת חמוצה

אופן ההכנה

מערבבים בקערה את הדובדבנים, את הסוכר, את מיץ התפוזים, את גרידת התפוז ואת הקורנפלור, ומעבירים אותם לקעריות. לאחר מכן חותכים את החמאה ומחלקים אותה בין הקעריות. כדי להכין את הבצק מערבבים את הרכיבים הייעודיים (חמאה, קמח, סוכר, מלח ואבקת אפייה), מוסיפים שמנת מתוקה וחמוצה וממשיכים לעבד. לאחר מכך מרדדים את הבצק ומכינים ממנו עיגולים, כל אחד מהם מניחים על גבי התערובת. לאחר אפייה בתנור (180 מעלות לכ-45 דקות), הבצק תופח והפאי מוכן.