אחד המקומות היפים והמרשימים ביותר בתל אביב, הוא ללא ספק שכונת נווה צדק.

השכונה שנמצאת בדרום העיר, בין שדרות רוטשילד לבין חוף הים, הפכה זה מכבר למוקד משיכה הן עבור ישראלים אשר נוהרים אליה מדי סופשבוע והן עבור תיירים שמגיעים ללון בתל אביב ורוצים ליהנות מהסמטאות והמבנים המרשימים אשר בשכונה, וכן מבתי הקפה והמסעדות אשר ממוקמות בה.

לא תמיד נווה צדק נחשבה למוקד משיכה, למעשה עד לפני קצת יותר מעשרים שנה, זו לא היתה נחשבה שכונה שהיה נעים להסתובב בה, אך היא עברה תהליך ארוך של שיקום, בין היתר בזכות תוכנית שימור ייחודית שמטרתה היתה לשמור על צורתם של המבנים המקוריים של השכונה, בעוד שמבנים אחרים שופצו או נבנו מחדש, רחובות השכונה שופצו ונפתחו בה, כאמור, בתי קפה ומסעדות ולצדם גלריות, חנויות אופנה ועוד שורה של בתי עסק קטנים. כל אלה הפכו אותה למוקד משיכה אטרקטיבי.

מי שרוצה ללון בעיר להרגיש את נווה צדק בצורה מוחשית, אמיתית, יכול לחפש אכסניות בתל אביב שנמצאות באזור וכך בכל בוקר, הוא יכול להתעורר בשכונה המופלאה הזאת. חשוב לציין, מגוון אכסניות בתל אביב נמצאות לא רק בשכונה עצמה אלא גם באזור מסביב, בין אם בכרם התימנים ומול חוף הים במערב ובין אם בשדרות רוטשילד, אלנבי ונחלת בנימין אשר במזרח.

מה אפשר לראות בנווה צדק

סיור בנווה צדק, יש הטוענים, זה כמו סיור בפאריז הקטנה. סמטאות צרות, מבנים בסגנון אירופאי קלאסי, בתי קפה, מסעדות, גינות מטופחות ועוד. כל מי שמגיע לשכונה יכול ליהנות ממגוון צבעים, ריחות וכמובן אווירה מיוחדת.

נקודת הבסיס של השכונה, היא מרכז סוזן דלל, מרכז אומנויות אשר בתוכו אפשר למצוא, גם תיאטרון וגם אולמות למחול וריקוד, וכן מספר מסעדות.

אם יוצאים מנקודת היציאה המערבית, הרי שאפשר להגיע אל כרם התימנים ואל מתחם התחנה, שממקום בין יפו לתל אביב, שם היתה בעבר תחנת רכבת וכיום יש רק קרון אחד למזכרת. במתחם נמצאים מסעדות וחנויות שונות, בסופי שבוע נערכים שם מופיע רחוב שונים.

אם יוצאים מנקודת היציאה המזרחית, אפשר להגיע אל שכונת שבזי, שכונה עתיקה אשר כוללת בתים בני קומה אחת ומבנים מסחריים צנועים בסגנון של פעם, חנויות, בתי מלאכה ועוד.

בעבר, חיו בשכונה אנשי רוח רבים, ביניהן הרב קוק, ש"י עגנון, הסופרת דבורה בארון, ועוד שורה של ציירים, סופרים ועוד. כיום כל מי שמבקר בשכונה, יכול לראות תזכורות לכך, בדמות אבנים מיוחדות שמציינות דמויות היסטוריות שהתגוררו בבתים מסוימים. ישנם שורה של בתים בהם ניתן לבקר, למשל, בית ש"י עגנון, בית אהרון שלוש, וכן במוזיאון נחום גוטמן ברחוב רוקח בשכונה, המקום היה בעבר מקום מושבם של סופרים שונים ועל כן גם זכה לתואר בית הסופרים.