חברי בני עקיבא זוכרים את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה לקראת יום הזכרון: עשרות אלפי בני נוער בפרויקט "נר לנופל" בבתי העלמין לקראת יום הזכרון מקיימים היום עשרות אלפי חברי תנועת בני עקיבא את פרויקט "נר לנופל" בבתי העלמין הצבאיים והאזרחיים בארץ.

צילום תמונות: בני עקיבא
צילום תמונות: בני עקיבא

הם פוקדים את קברם של למעלה מ-23,000 חללי מערכות ישראל וכ-3500 חללי פעולות האיבה. החניכים, שלמדו את סיפור הנופלים, מתייחדים עם זכרם, משאירים מכתב, מדליקים נר וקוראים פרקי תהילים לזכרם. הפרוייקט החל לפני כ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל התנועה לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו במלחמת שלום הגליל, ומתקיים מדי שנה בשיתוף פעולה עם צה"ל והמוסד לביטוח הלאומי. מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "דווקא החיבור של הדור הצעיר לשרשרת הדורות הארוכה של העם היהודי מבטיחה בנייה של דור עתיד ערכי, יוצר ומשפיע ומוביל שינוי.

נזכור ולא נשכח את טובי בניה ובנותיה, שמסרו נפשם על קדושת העם והארץ. זוהי חובתנו המוסרית העליונה ביותר." לקראת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל מתקיים היום (ראשון), כמדי שנה, פרוייקט "נר לנופל" בכל בתי העלמין הצבאיים והאזרחיים ברחבי הארץ. במסגרתו מגיעים עשרות אלפי חברי בני עקיבא לקבריהם של למעלה מ-23,000 חללי מערכות ישראל וכ-3500 נפגעי פעולות האיבה. החניכים מתייחדים עם זכר הנופלים, משאירים מכתב אישי לאחר שלמדו את סיפור הנופל, מדליקים נר וקוראים פרקי תהילים לזכרם.

הפרוייקט החל לפני כ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל בני עקיבא לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו יצחק במלחמת שלום הגליל. הפעילות הינה בשיתוף פעולה עם צה"ל, כאשר התנועה פועלת גם מול המוסד לביטוח הלאומי ביחס לנפגעי פעולות האיבה. לפרוייקט קדמה עבודת הכנה ארוכה בה חולקו החניכים באופן מסודר כך שאף קבר של חלל צה"ל ונפגע פעולות איבה לא יישאר מיותם ביום הזכרון.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "דווקא החיבור של הדור הצעיר לשרשרת הדורות הארוכה של העם היהודי מבטיחה בנייה של דור עתיד ערכי, יוצר ומשפיע ומוביל שינוי. נזכור ולא נשכח את טובי בניה ובנותיה ,שמסרו נפשם על קדושת העם והארץ.

זוהי חובתנו המוסרית העליונה ביותר." בתמונות: חברי בני עקיבא במחוז דן הבוקר בבית העלמין בקרית שאול.