לקראת יום הזיכרון שכבר היה ברור שלא ייערכו טקסים צבאיים ואזרחיים עלה הצורך ליצור משהו ייחודי ולחבר בין המגזרים השונים, מספר אסף נגל. "יום הזיכרון הזה הוא אולי הקשה מכולם כי אנשים חווים את הכאב לבד וללא משפחת השכול. "החיילים והמשפחות תומכים ומחזקים את המשפחות לאורך כל השנה ובמיוחד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות הטרור והאיבה והשנה זה אחרת".

כלים
"החיטה צומחת שוב"     אנסמבל "יחד" והזמר אסף נגל
"החיטה צומחת שוב" אנסמבל "יחד" והזמר אסף נגל

 

הקשר הרציף של אסף, המשמש כחזן צבאי במילואים, עם "יד לבנים", עם משפחות השכול ועם ידידי צה"ל בעולם חיזק את הרצון המשותף לתעד את זיכרון הנופלים דרך שדות החיטה ונופיה היפים של הארץ בתקופת האביב.

"אנשים כל היום בתוך הבית והיה לנו חשוב לצאת החוצה מהקוביות המאפיינות כל יצירה ויזואלית". הרעיון לחידוש השיר "החיטה צומחת שוב" עלה מצד שותפו לפרויקטים, הצלם ומנהל המדיה, רוני נתן.

רוני יצר קליפ שבו רואים סיפור של לוחם במילואים אשר מאבד חבר קרוב וסיפורו מלווה בתמונות מצמררות של בתי העלמין בקרית שאול ובנווה הדר ריקים.

הקונטרס שבין השדות המוריקים לבין המצבות האפורות מייצר סיפור ויזואלי מטלטל: "לראות בית קברות צבאי זה כואב, לראות אותו ריק ועוד ביום הזיכרון, זה מצמרר" מתאר נגל.

המילים שנכתבו על הנופלים מקיבוץ בית השיטה התכתבו בטבעיות רבה עם תפילת "יזכור"

אסף נגל (בוגר להקה צבאית ואיש רדיו בעברו) משמש כיום כמנכ"ל אנלוגי, פנה אל שותפים מוזיקליים מהעבר וביקש מהם להצטרף לפרויקט הייחודי.

כל משתתף נתבקש גם להקדיש את הפרויקט לזכרו של חלל (שמות החללים שבחרו המשתתפים מופיעים בסוף הסרטון).

עיבוד וניהול ההפקה המוזיקלית - מתן בן זהב

זמרים – אסף נגל, יואב קופלוביץ, חנן מזור, איתן כספי.

צילום, בימוי, עריכה וניהול וויזואלי – רוני נתן

הנגנים בהפקה -

פסנתר - גיל נגל

כלי נשיפה - מתן בן זהב

גיטרה אקוסטית ועיבוד קולי - רועי שמע (שהקדיש את השיר לזכרו של דודו, רב סרן ניסים שמע)

בס - אריה ברקוביץ'

תופים - גל גרשובסקי